پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
ثبت نام پنجمين دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسيد تا بزودی با گرم تر شدن فضای انتخاباتی، رقابتی پر شور و تمام عیار را در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شاهد باشیم.

شعار سال: در همین راستا و مثل همیشه در حوزه انتخابیه بوشهر شاهد رقابتی نفس گیر و تمام عیار، همچون دیگر انتخابات ها را متصور خواهیم بود. انتخاباتی که از هم اکنون با رایزنی محافل سیاسی و اجتماعی، رقابتی سنگین و پرهیجان را نوید می دهد.

اغلب گروههای غالبا اجتماعی و سياسي با برگزاری جلسات فشرده در حال تهیه فهرست های هماهنگ هستند تا جایی که شاید این دوره از انتخابات شوراها در این شهر را آغاز بلوغ انتخاباتی بوشهري ها در ارائه «آرای لیستی» دانست که نوید بخش حرکت در جهت «نه» به آرای قومی و قبیله ای استنباط می شود.

از نکات مهم این فهرست ها اینکه، اگرچه بوشهر را باید سیاسی ترین شهر استان دانست اما لیست های در حال شکل گیری غالبا غیر سیاسی و به دور از جریان های معمول سیاسی است و بیشتر نگاهها اجتماعی و فرهنگی هم وجود دارد.

در این بین بدون تردید بسیاری از نامزدها بدون اتکا به این فهرست ها و بصورت فردی نیز پا در میدان رقابت ها خواهند گذاشت که یا اعتقادی به این گونه لیست ها ندارند و یا نتوانستند به هیچ یک از ليست هاي سياسي و اجتماعي و صنفي انتخاباتی راه پيدا کنند.

آنچه برای پیش ارزیابی فضای انتخاباتی در اردیبهشت ۹۶ متصور است اینکه ابتدا باید وضعیت رای آوری اعضای فعلی شورا را در کفه ترازوی افکار عمومی قرارداد. البته در هفته های اخیر تعدادی از سایت ها و کانال های تلگرامي نظرسنجی هایی را بر روی خروجی قرار دادند که نشان می دهد تعدادي از اعضای فعلی شورا نتوانستند رضایت مردمی را جلب نمایند. واقعیت این است که، جذب نیروی مازاد در شهرداری در ادوار مختلف، عدم اجرای برخي پروژه هاي شهري و عمرانی سبب شد تا تعدادي اعضای شورای چهارم از اقبال خوبی در بین مردم برخوردار نباشند تا جایی که برخی صاحب نظران انتخاباتی برای تعدادی از آنها شانسی برای ورود به شورای پنجم قائل نیستند.

در این میان شنیده می شود جمعی از ایثارگران، مهندسان و چهره های با سابقه مدیریت در حوزه های ملی، استانی و شهری با راه اندازی فهرست «برای مردم» بصورت تمام عیار در حال رصد نامزدها و تطبیق برنامه های آنان با اهداف این ائتلاف هستند.

از سوی دیگر «خانه كارگر بوشهر» نیز به عنوان بزرگترين تشكل صنفي استان در تکاپوی فهرستی برای ارائه به مردم می باشند. بديهي است با توجه به تجربه قبلي در شواري چهارم بوشهر كه ليست مورد حمايت خانه كارگر بيشترين منتخب را وارد پارلمان شهری نمود، باید دی آیا در اين دوره هم شاهد چنين اتفاقي در ليست اعلام حمايت خواهیم بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی خلیج فارس، تاریخ انتشار 09 فروردین 1396 ، کد مطلب: 142614: www.pgnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین