پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر گفت: انتخابات حق الناس است و ما باید در همه عرصه انتخابات از رای مردم پاسداری کنیم

شعار سال: عبدالکریم گراوند در نشست خبری در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه برگزاری انتخابات در استان گفت: براساس جدول زمانبندی انتخابات حرکت می کنیم و خارج از آن امکانپذیر نیست.

وی اظهار داشت: هم اکنون ستاد انتخابات در استان تشکیل شده و تمام زیرساخت های به صورت نرم و سخت افزاری مورد نیاز فراهم شده است.

گراوند با بیان این که انتخابات شورای شهر و روستا در 37 شهر و 398 روستا برگزارمی شود، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات دراستان انجام شده وهمه فرمانداران و بخشداران در شهرستان های نیز از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر وروستا برخوردارهستند.

انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک برگزار نمی شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر در پاسخ به سوال درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در استان گفت: براساس تصمیم گیری ها صورت گرفته انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک منتفی شده است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی وزارت کشور و هیات نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درصورت امکان در کلان شهرها به صورت پایلوت، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

گرواند درپاسخ به این سوال که آیا استان بوشهر آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک دارد، بیان داشت: برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در استان محدودیت نداریم، زیرساخت های لازم دراستان بوشهر انجام شده ودر صورت ابلاغ از سوی وزارت کشوراین استان، آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را دارد.

با ساختار و فضای سیاسی انتخابات آشنایی دارم

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که با توجه به مدت حضوراندک شما در استان ونزدیک شدن فضای انتخابات، آیا با جریانات سیاسی استان آشنایی داشته، بیان داشت: من یک نیروی وزارت کشورهستم وبا ساختار و فضای سیاسی انتخابات آشنایی داشته و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات دارم، من در وزارت کشور کار کردم و رصد فضای سیاسی انتخابات کشور به عهده بنده بوده است و در این مدت حضور در استان شناخت نسبی از جریانات و فضای سیاسی استان پیدا کردام ومشکلی خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا نشست های با فعالان سیاسی دراستان و شهرستان ها برگزار شده و تلاش ما دراین است که در استان یک فضای رقابتی خوب، سالم و اخلاقی در عرصه انتخابات فراهم کنیم.

مر قانون در انتخابات ملاک ماست

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای شهرو روستا گفت: در انتخابات شوراها بر اساس مر قانون عمل می کنیم وخلاف آن رفتار نخواهیم کرد.

وی همچنین درباره صلاحیت انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: در عرصه صلاحیت انتخابات به هیچ وجه اجازه سلیقه ای برخورد کردن با تائید صلاحیتها را نخواهیم داد، کسی که صلاحیت داشته حتما تایید و اگر کسی صلاحیت نداشته باشد با نظرهیات اجرایی تصمیم گیری وبا رسیدگی هیات نظارت، نظارت می شود.

گراوند با بیان این که سیاست ما در انتخابات برگزاری بی کم کاست انتخابات براساس قانون است، اضافه کرد: ما به وظیفه قانونی، شرعی و اسلامی دینی عمل می کنیم تا انتخابات پاک وسالمی داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: تاکنون فعالیتی که مغایر قانونی داشته باشد در استان بوشهرگزارش نشده است.

این مقام مسئول با بیان این که از نقدها استقبال می کنیم، بیان داشت: کسانی که در محافل و مجالس سخنرانی می کنند اخلاق را رعایت کنند سرمایه اجتماعی نظام را فراموش نکنند و با وحدت موجود در استان امنیت ملی را خدشه دارنکنند.

وی اظهار داشت: در تایید صلاحیت شوراها سلامت مالی وعمل به مر قانون در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مورد توجه قرار بگیرد و خلاف آن نباید انجام شود و این که فرد نمی تواند کار کند بحث رفتاری است و کاری به صلاحیت ها ندارد.

انحلال شوراها تلخ ترین کار برای ما در وزرات کشور است

وی درباره انحلال شوراهای گفت: انحلال شوراهای شهر و روستا تلخ ترین کار برای ما در وزرات کشور است .

گراوند در ادامه همچنین تصریح کرد: در همین راستا باید بین اعضای شوراهای شهر و روستا روحیه همگرایی و هم افزایی و توجه به منافع مردم و پایبندی به اصول تقویت شود.

وی افزود: بعد از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نشست های آموزشی، توجیهی برای باهم کارکردن و احترام به آرای همدیگر برای اعضا برگزار می شود و شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند پایگاه خوبی برای تمرین مردم سالاری دینی ایجاد کنند و نگاه ها در شوراها باید تخصصی، حرفه ای و نه سیاسی باشد.

مدیران حرفه ای نباید وارد دعوای سیاسی شوند

گراوند در پاسخ به این سوال 95 درصد مدیران دستگاه های اجرایی از دولت قبل هستند، گفت: دولت از ظرفیت هر فردی که توانایی لازم برای کار داشته باشد و به دولت کمک کند استقبال می کند و ما در آنجایی مشکل پیدا می کنیم که فرد مسیردولت را همراهی نکند، مدیران حرفه ای نباید وارد دعوای سیاسی شود انجام وظایف باید هدف ان مدیر باشد.

وی افزود: یکی از افتخارات من در دوران انتخابات این است که انتخابات حق الناس است وما باید در همه عرص انتخابات از رای مردم پاسداری کنیم و سیستم ما در پایبندی قانون شفاف و روشن است و امانت داری را در حد اعلاء به آن عمل می کنیم و سر سوزنی ازاجرای قانون کوتاه نمی آییم.

گراوند با بیان این که بزرگ ترین سرمایه نظام پاسداری از رای مردم است، بیان داشت: سلامت و پاکی درانتخابات برای ما یک اصل است و این شعار ما است.

از ستاد روحانی هیچ حمایتی نمی کنیم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا از ستاد روحانی حمایت می کنید، بیان داشت: از ستاد روحانی هیچ حمایتی نمی کنیم چون به لحاظ جایگاه ما مجری وبرگزار کننده انتخابات هستیم و مردم خودشان قضاوت می کنند.

گراوند ادامه داد: بدون شک من معاون سیاسی دولت روحانی هستم، در 9 سال گذشته با سابقه اجرایی خانه نشین شدیم،نیازی نیست که این کلمه " که من معاون روحانی هستم "را بر زبان بیاورم بلکه پیشینه،اندیشه من و جایگاهی که به عنوان معاون سیاسی در آن قرار دارم گویای این موضوع می باشد.

وی درباره این که برای توسعه سیاسی چه اقداماتی در استان انجام داده اید، ادامه داد: وظیفه ما در وزارت کشور بستر سازی برای احزاب است و بنا نیست که ما نقش یک حزب را بازی کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پیغام، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395، کد مطلب: 81278، www.peigham.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین