پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
بعد از استان‌های بزرگ نوبت به استان بوشهر رسید که استاندار بوشهر به همراه معاونین و برخی از مدیران کل به میزبانی رئیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدیدهایی از واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و غیرفعال انجام شد و وعده های مانند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی داده شد. استاندار بوشهر هم‌دست به کار شد/ بازدید از واحدهای تولیدی و وعده وام‌های میلیاردی به تولید کنندگان

شعارسال: مدتی است که از سوی رسانه‌ها مشکلات تولیدکنندگان داخلی در فضای جامعه منتشر می‌شود و واحدهای تولیدی و صنعتی که سال‌ها از فعالیت آن‌ها می‌گذرد یکی پس از دیگری در حال تعطیلی کامل هستند و موجی از بیکاری را نه‌تنها در استان بوشهر بلکه در کشور ایجاد کرده است.

برخی از کارشناسان زیرمجموعه دولت این آسیب‌های اجتماعی را ضعف عملکرد دولت سابق می‌دانند و برخی از آسیب شناسان و صاحبان صنایع نیز بی‌توجهی دولت به تولیدات داخلی و واردات بی‌رویه عامل اصلی ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی می‌دانند.

درحالی‌که کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و دولت با توجه به ناکامی در وعده 100 روزه و توافقات و لغو تحریم‌ها برنامه‌ای به‌عنوان حمایت از سرمایه‌گذاران طراحی و با ارائه تسهیلات میلیاردی در استان‌های کشور در حال اجرایی است.

بعد از استان‌های بزرگ نوبت به استان بوشهر رسید که استاندار بوشهر به همراه معاونین و برخی از مدیران کل به میزبانی رئیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدیدهایی از واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و غیرفعال انجام شد.

در این بازدیدهای استاندار بسیاری از صاحبان مشاغل به بی‌توجهی مسئولین به تولیدات داخلی گلایه‌مند شدند و دلیل اصلی رفع مشکلات اقتصادی داخل را واردات بی‌رویه و توقف صادرات از استان بوشهر دانستند و خواستار رسیدگی مسئولین برای رفع این مشکل شدند.

با توجه به اینکه محصولات استان بوشهر در حوزه‌های مختلف جایگاهی در بازارهای ملی و حتی استانی ندارند برخی از تولیدکنندگان پیشنهاد ایجاد بازارهای بین‌المللی دائمی در استان بوشهر و حمایت دستگاه‌های اجرایی از محصولات داخلی دادند که موردتوجه بسیاری از مسئولین قرار گرفت.

*ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان بوشهر

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی در بازدید از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی باهدف رفع مشکلات در محل و اقدام سریع نسبت به تصمیم‌گیری و عملیاتی کردن مؤلفه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی راه‌حل‌های متناسب با شرایط را ارائه خواهند کرد.

سالاری اظهار کرد: با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی استان که مشکل مالی و نقدینگی دارند در ایجاد حیات دوباره و یا بالا بردن میزان تولید و قطعاً ایجاد اشتغال همکاری می‌کنیم.

استاندار بوشهر افزود: بعضی از واحدهای صنعتی مشکل سرمایه در گردش دارند و برخی باید خط تولید را بهسازی و تکنولوژی تولید محصولشان را بروز رسانی کنند و بعضی نیز در تأمین مواد اولیه و بازار مشکل‌دارند، این موارد را با تصمیم جمعی در ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی با همکاری هم رفع خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تاکنون مشکلات 42 واحد اقتصادی رسیدگی شده و در سامانه 190 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات موجود است که مشکلاتشان را در سامانه ثبت کردند و از این تعداد 62 میلیارد تومان تصویب‌شده و تسهیلات در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

سالاری عنوان کرد: این روند را تا رفع موانع تولید و مشکلات سایر واحدهای تولیدی استان که متقاضی تسهیلات هستند،ادامه خواهیم داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ترنم دشتی، تاریخ انتشار: 1تیر1395، کدخبر: 57196: www.tarnamedashti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین