پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بر اساس پایش و آنالیز آلاینده ها در استان همدان طی سال گذشته ۲۳ روز هوای ناسالم برای افراد حساس در این استان ثبت شد.

شعار سال: جلال الدین امیری عصرسه شنبه در همایش روز جهانی بهداشت محیط بابیان اینکه اهمیت بهداشت محیط و تاثیرات که این حوزه بر سلامت مردم بر کسی پوشیده نیست، گفت: با پیشرفت‌ علم روز به روز بر اهمیت این بخش بیشتر تاکید می‌شود.

وی بابیان اینکه بیماری‌هایی مانند انواع سرطان ها و بیماری‌های قلبی که ژنتیک در ایجاد آن ها نقش مهمی دارد در همراهی با عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، گفت: این در حالیست که عوامل محیطی قابل کنترل و عوامل ژنتیکی در حال حاضر تقریبا غیرقابل کنترل هستند و اینجاست که تاثیر بهداشت محیط بر سلامت افراد مشخص می‌شود.

جلال‌الدین امیری در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما شرایطی پیش آمده که برخی افراد به دنبال کسب درآمد از روش‌های نادرست هستند و این موضوع کار عوامل بهداشت محیط را بیش از پیش دشوار کرده است، گفت:نظارت دقیق به مسئولیتی دائمی و جدی برای تلاشگران این حوزه تبدیل شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان خطاب به کارشناسان بهداشت محیط بابیان اینکه در ایام اربعین حسینی که زائران بسیاری از همدان عبور می‌کنند، باید فعال باشید و نظارت بیشتر و دقیق‌تر را در برنامه قرار دهید، گفت: از آنجا که زیرساخت‌های کافی وجود ندارند و اماکن بین‌راهی به دلیل کمبود ظرفیت، ممکن است وضعیت بهداشتی مناسبی نداشته باشند، نظارت دقیق لازم و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به انجام نظارت‌های بهداشت‌ محیطی تا پس از بازگشت زائران اربعین در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: اغذیه‌فروشان و ایستگاه‌های صلواتی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می‌توانند باعث بیماری زائران شوند و کارشناسان بهداشت محیط باید حافظ سلامت زائران باشند.

امیری با بیان اینکه حوزه بهداشت محیط جای افراط و تفریط نیست؛ فعالیت دست‌اندرکاران این حوزه را بسیار حساس و جدی معرفی کرد و گفت: وجود آزمایشگاه آب یک نقطه قوت برای استان همدان است.

وی گفت: این آزمایشگاه رفرانس غرب کشور محسوب می‌شود و آنالیز نمونه‌های غرب کشور در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه باقیمانده سموم آلی را در آب مشخص می‌کند و علاوه بر این قابلیت آن وجود دارد که در این زمینه به دانشگاه‌های دیگر آموزش دهیم.

جلال‌الدین امیری به شاخص‌های کلی وضعیت هوا در همدان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۱۶ روز که تحت پایش و آنالیز آلاینده‌ها قرار داشت، ۲۸۶ روز هوای خوب و متوسط، ۲۳ روز هوا برای افراد حساس ناسالم و پنج روز برای همه‌ افراد ناسالم ثبت شده و یک روز نیز کیفیت هوا بسیار ناسالم ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: طبق برآورد سلامت محیط کار وزارت بهداشت در سال ۹۴ در شهر همدان روزانه ۲۲ نفر به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و ۲۵۴ نفر به علت بیماری‌های قلبی که ناشی از وجود ذرات معلق در هوا بوده، فوت کرده اند که این عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه در واقع به طور متوسط روزانه پنج نفر در اثر آلودگی هوا فوت کرده‌اند، گفت: طی سال ۹۴ استان همدان ۷۱ روز را با میزان ذرات بالاتر از حد نرمال گذرانده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موضوع آلودگی هوا، موضوعی بسیار جدی و مهم است که تمام اقشار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید در این حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌های دقیق و کلی که ابعاد ملی و فرامنطقه‌ای دارد، انجام دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب: 4131090 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین