پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: 103 روستای استان پس از گذشت حدود 2 روز از اتمام بارش برف چندین روزه، در محاصره برف قرار دارد و در این مدت راه بیش از 450 روستا بازگشایی شده است.
شعارسال: عبدالحسین علی اکبری افزود: در زمان حاضر راه ارتباطی 32 روستا در ارومیه، 30 روستا در سردشت، 15 روستا در پیرانشهر و 10 روستا در شاهین دژ بسته است.

وی اضافه کرد: راه ارتباطی چهار روستای هر کدام از شهرستان های خوی و پلدشت، سه روستای هر کدام از شهرستان های بوکان و میاندوآب و یک روستای هر کدام از شهرستان های تکاب و اشنویه بسته است.

وی اظهار کرد: در کمتر از 40 ساعت گذشته تنها در شهرستان ارومیه راه ارتباطی بیش از 200 روستا بازگشایی شده است که نشان از تلاش جدی راهداران برای حل مشکل روستاییان دارد.

به گفته وی هم اکنون 2 هزار و 886 روستا در این استان زیر پوشش خدمات راهداری بوده که بیشترین تعداد از آنها مربوط به ارومیه با 610 روستا و کمترین تعداد نیز مربوط به شهرستان شوط با 68 روستاست.

به گزارش ایرنا از 12 هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و 800 کیلومتر روستایی، سه هزار و 800 کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به 400 کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای 14 اداره راهداری و 67 اکیپ عملیاتی شامل 29 باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، 15 باب راهدارخانه مرکزی و 23 باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است.

آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و 300 هزار نفر است؛ این استان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه به طور متوسط بین 300 تا 450 میلیمتر بارندگی دارد.

در 2 هفته گذشته نیز بارش برف مشابهی را در آذربایجان غربی شاهد بودیم که موجب بسته شدن راه ارتباطی بیش از 750 روستا شد و راهداران توانستند در مدت 9 روز این راه ها را به طور کامل بازگشایی کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395، کدخبر: 82437715، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین