پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
«فادی بودیه» سردبیر مجله لبنانی و بین المللی «مرایا» معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی یک «غده سرطانی» است.

شعارسال: فادی بودیه (سردبیر مجله لبنانی و بین المللی المرایا): روزی «اسرائیل شامیر» روزنامه نگار یهودی گفت: «اگر فلسطین کشوری یهودی بود که اعراب آن را اشغال کرده بودند، ما قبرهای آنها را برای بازپس‌گیری سرزمین خود نبش می کردیم». این در حالی است که اعراب و بسیاری از کشورهای اسلامی از سال ۱۹۴۸ فلسطین را به حال خود رها کرده اند. اینها همان اعرابی هستند که به گزینه مقاومت پشت کرده و آن را تنها یک ماجراجویی بی فایده نامیدند.

جمهوری اسلامی ایران در سایه پشت کردن اعراب به مسأله فلسطین، ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه را در تهران برگزار کرد. این کنفرانس در شرایط حساسی منطقه ای و بین المللی برگزار شد. ما هیچگاه مواضع اصولی و به یاد ماندنی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قبال مسأله فلسطین را فراموش نمی کنیم. حمایت از مسأله فلسطین همواره در رأس اولویت های سیاست خارجی بشار اسد بوده است. بشار اسد زمانی به نتانیاهو پشت کرد که بسیاری از شیخ نشینان عرب خود را به آغوش وی انداختند.

امروز شاهد هستیم که گروه های تروریستی که توسط ایالات متحده آمریکا به وجود آمده اند، با حمایت های لابی صهیونیستی ـ عربی منطقه را به میدان جنگ علیه مقاومت تبدیل کرده اند. در این میان ما شاهد هستیم که شیخ نشینان عرب یکی پس از دیگری به عادی سازی روابط با صهیونیستها روی آورده اند.

با تمام این‌ها، ایران بار دیگر ثابت کرد که واقعیت آنچه که در منطقه می گذرد را درک می کند و به خوبی به آن آگاه است. ایران به خوبی می داند که سلسله حوادث اخیر در منطقه با هدف منحرف ساختن امت اسلامی و عربی از نبرد با رژیم صهیونیستی، رخ می دهند. ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران تأثیر بسزایی در روند مقابله با رژیم صهیونیستی داشت. مسأله فلسطین یک مسأله صرفا اسلامی نیست، بلکه مسأله ای است که به تمامی آزادگان عالَم ارتباط پیدا می کند.

امام خامنه ای (مد ظله العالی) در جریان کنفرانس حمایت از انتفاضه بهترین راهکار را برای مقابله با دشمن صهیونیستی ارائه کردند و آن چیزی نیست جز مقاومت. گزینه مقاومت، همان گزینه‌ای است که در سال ۲۰۰۰ هیبت اسرائیل را درهم شکست. رزمندگان اسلام با تکیه بر همین گزینه در سال ۲۰۰۶ ضربات سهمگینی را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد آوردند. در حال حاضر نیز که تروریست های تکفیری به نمایندگی از صهیونیستها در میدان نبرد با دولت و ملت سوریه حاضر شدند، متحمل شکست های سنگینی از نیروهای مقاومت می شوند.

رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرد تا با وارونه جلوه دادن واقعیت، فضا را به شدت علیه ایران و محور مقاومت تغییر دهد. امروز ما به خوبی شاهد هستیم که جنگ سوریه جنگ با داعش و دیگر گروه های تروریستی نیست، بلکه جنگ با صهیونیستها است که در مقاب مقاومت صف آرایی کرده اند. در واقع، جنگ رژیم سعودی در یمن نیز با هدف خدمت رسانی به صهیونیستها آغاز شد.

آیا اعراب می دانند که هدف اسرائیل از به راه انداختن جنگ های گسترده در منطقه تثبیت موجودیت خود است؟ آیا شیخ نشینان به این واقعیت واقف هستند که چرا پیروزی سوریه، اسرائیل را تا حدود زیادی نگران ساخته است؟

ایران و محور مقاومت از دشمنان دشمن اسرائیلی هستند. ایران و محور مقاومت هموار مسیر صحیح نابودی رژیم اسرائیل را معرفی کرده اند. این در حالی است که این رژیم با حمایتهای شیخ نشینان عرب به وجود آمده است. ما هیچگاه از اینکه تروریست های داعش، اسرائیل را تهدید نکرده اند، متعجب نشده ایم. ما همینطور عدم اهتمام جدی عربستان سعودی و ترکیه به مسأله فلسطین را به خوبی درک می کنیم.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران از طریق برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین موفق شد بار دیگر این پیام را به جهانیان برساند که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که سموم ناشی از وجود آن، به کشورهای منطقه سرایت می کند. ایران همچنین اعلام کرد که تنها راه پیروزی در برابر صهیونیستها مقاومت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5اسفند1395، کدخبر: 3915576: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین