پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
مسكن مهر در دولت يازدهم هميشه حاشيه‌دار بوده است. از همان روزي كه وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم آن را مزخرف خواند و حاشيه‌هاي اين ميراث دولت دهم را عذاب‌آور ديد تا امروز كه آن را بارها پوپوليستي خوانده، مي‌گذرد و با اين حال چه وزير بخواهد و چه نخواهد طبق قانون بايد اين پروژه را به اتمام برساند و به متقاضيان آن تحويل دهد تا حداقل مردم از دست وزير دولت يازدهم ناراحت نباشند.

شعار سال: البته عباس آخوندي كه سابقه مسكني‌اش بيش از سابقه راهي اوست هم بي‌محابا بارها گفته است كه مسوول مسكن مهر نيست و حتي زماني كه براي اين موضوع به مجلس كشيده شد تا نخستين استيضاح دولت يازدهم را رقم بزند نيز تاكيد كرد قانونا مجلس نمي‌تواند براي طرحي كه براي دولت قبل است وي را بازخواست كند. اما با همه ايرادات و انتقادات مجلس نهم، باز هم نمايندگان به وي كارت سبز حضور دادند تا وي به فراخور باز هم از اين طرح انتقاد كند و پايه‌گذاران آن را به باد انتقاد بگيرد.

به هر روي دولت يازدهم طبق وعده‌اي كه داده است بايد خانه‌هاي مسكن مهري كه واگذار شده و حتي آنهايي كه خريدار ندارد را نيز تكميل كند. اين موضوع طي سه سال و اندي گذشته پيگيري شده و طبق وعده مسوول مسكن مهر تا پايان سال و نهايتا قبل از انتخابات رياست‌جمهوري دولت دوازدهم بايد اين واحدها به متقاضيان آنها تحويل داده شود.

حال در شرايطي كه مديرعامل شركت عمران پرديس در نامه‌اي به دبير مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي از بلوكه شدن ۲۰۰ ميليارد تومان يارانه مسكن مهر توسط خزانه‌دار كل كشور و مديركل تلفيق برنامه و بودجه خبر داده است. احمد اصغري مهرآبادي، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي موضوع ديگري را مطرح مي‌كند و خبر از نامه‌اي مي‌دهد كه نشان مي‌دهد هنوز مسكن مهر دغدغه وزير دولت يازدهم است.

مهرآبادي با اشاره به نامه آخوندي به معاون اول رييس‌جمهوري در خصوص عدم پرداخت مصوبات مالي دولت درباره مسكن مهر، گفته است: «با وجود دستور آقاي نوبخت به مدير تلفيق سازمان برنامه، اما با اين حال هنوز يارانه مسكن مهر پرداخت نشده است.»

احمد اصغري‌مهرآبادي با اشاره به مشكلات مربوط به پروژه‌هاي مسكن مهر ادامه داده است: «وزير راه و شهرسازي به مديرعامل بانك مسكن تاكيد كرده كه افزايش ١٠ ميليون توماني وام مسكن مهر هر چه سريع‌تر پرداخت شود تا پروژه‌هاي اين طرح فعال شوند. با پيمانكاران جلسات متعددي را برگزار كرده و به آنها وعده پرداخت داده‌ايم، اگر همكاري سازمان‌ها و ارگان‌هاي ذي‌ربط اينگونه باشد و منابع مالي را تزريق نكنند، طبيعي است كه نمي‌توانيم واحدهاي مسكن مهر را افتتاح كنيم.»

وي حتي به موضوع مهم بودن تامين مالي پروژه مسكن مهر اشاره كرده و بدون اينكه خبر مديرعامل شركت عمران پرديس را تاييد يا تكذيب كند، گفته است: «پروژه‌هاي مسكن مهر نيازمند منابع مالي است، صدها بار اين مساله را بررسي كرده‌ و به سازمان برنامه و بودجه هم رفته‌ايم و- نياز مالي را- اثبات كرده‌ايم. در اين زمينه پكيجي نيز به دولت ارايه شده است.»

مهرآبادي البته باز هم به قول‌ها و وعده‌هاي نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «آقاي نوبخت دستور پرداخت يارانه مسكن مهر به مدير تلفيق سازمان برنامه و بودجه را داده بود. بنده شخصا سه بار پيش اين مدير رفتم، اما با اين حال هنوز يارانه مسكن مهر پرداخت نشده است. حتي در نامه‌اي به وزير راه و شهرسازي اين مشكل را اطلاع دادم و آقاي آخوندي نيز تصوير نامه را براي معاون اول رييس‌جمهوري ارسال كرد و نوشت «آقاي جهانگيري باور بفرماييد از نفس افتاديم از بس پيگيري كرديم و به نتيجه نرسيديم!»

قائم‌مقام وزير در امور مسكن مهر همچنين با بيان اينكه وزير راه و شهرسازي در نامه‌اي به استانداران دستور فعال شدن شوراي مسكن استان‌ها را داده است، افزود: «با توجه به اينكه در شوراي مسكن استان‌ها همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط حضور دارند كه در صورت فعال شدن اين شوراها، كار مسكن مهر پيش مي‌رود.»

مهرآبادي البته به دستورات و اظهارات رييس‌جمهور در اين مورد هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: « امسال از مصوبات دولت براي طرح مسكن مهر تاكنون، سازمان برنامه و بودجه يك ريال را پرداخت نكرده و طبيعي است با اين وضعيت به نتيجه نمي‌رسيم.»

با اين حال به نظر مي‌رسد اين نامه‌نگاري جديد با توجه به كمبود بودجه دولت ثمري براي مسكن مهر نداشته باشد و در هفته‌هاي پاياني سال نبايد توقع روي دادن اتفاقي نو را در موضوع مسكن مهر داشت، اما ممكن است به دليل تمركز هيات دولت بر اين موضوع در سال آينده اين پروژه حداقل اعتبار لازم را دريافت كند تا شايد دولت به وعده‌هاي مسكني‌اش برسد.

در اين رابطه مديرعامل شركت عمران پرديس در نامه‌اي به رييس مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي از بلوكه شدن ٢٠٠ ميليارد تومان يارانه مسكن مهر توسط خزانه‌دار كل كشور و مديركل تلفيق برنامه و بودجه خبر داده و گفته است: «پيرو پيگيري نمايندگان محترم استان تهران در مجلس شوراي اسلامي از جمله حضرت‌عالي به عنوان دبير مجمع نمايندگان از جناب آقاي دكتر نوبخت در خصوص يارانه مسكن مهر پرديس جهت تكميل عمليات آماده‌سازي و خدمات روبنايي و زيربنايي (با اولويت تكميل خدمات زيرساخت و آماده‌سازي مسكن مهر پرديس) به استحضار مي‌رساند چك ٥٠ ميليارد تومان يارانه مسكن مهر نزد آقاي اكرمي خزانه‌دار كل كشور است كه متاسفانه پرداخت نمي‌شود.

نامه ١٥٠ ميليارد تومان يارانه بعدي مسكن مهر نزد آقاي نوري مديركل تلفيق برنامه و بودجه است، با وجود اينكه جناب آقاي دكتر نوبخت با ايشان تماس گرفته و دستور پرداخت داده‌اند و آقاي نوري گفتند كه بعد از حقوق دي‌ماه امضا مي‌شود، نامه مذكور تاكنون امضا نشده است.

در صورت تحقق اين مهم بخش قابل توجهي از واحدهاي مسكن مهر پرديس (حداقل ٢٦ هزار واحد) با زيرساخت كامل طي دو ماه تكميل شده و در خصوص واحدهاي باقيمانده نيز پيشرفت قابل توجهي خواهند كرد، در غير اين‌صورت (با توجه به افزايش سقف تسهيلات از ٣٠ ميليون به ٤٠ ميليون تومان) بخش عمده‌اي از ساخت‌ واحدها ان‌شاءالله به اتمام خواهد رسيد ولي متاسفانه بدون هيچ‌گونه آماده‌سازي و زيرساخت لازم تكميل و تحويل مي‌شود كه قطعا اين موضوع تبعات منفي بعدي را در پيش خواهد داشت (همانند فاز ٩ قديم كه پس از ٦ سال به سرانجام نرسيده است.) لذا پيگيري فوري حضرت‌عالي و ساير نمايندگان استان تهران با توجه به زمان كم باقي‌مانده تا پايان سال موجب امتنان است.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کد مطلب: ۳۰۷۶۶۴:www. fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
خدا عاقبت ما با این وزیر را بخیر کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین