پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
سخنگوی وزارت کشور درباره پیشنهاد نیروی انتظامی برای نصب GPS به صندوق‌های اخذ رأی گفت: هر پیشنهادی درباره اجرای انتخابات بعد از تأیید مراجع نظارتی است که قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

شعارسال: سیدسلمان سامانی  درباره نگاه وزارت کشور به پیشنهاد نصب GPS به صندوق‌های اخذ رأی انتخابات گفت: هر پیشنهادی که به حوزه اجرای انتخابات و شيوه هاي آن مرتبط باشد، ابتدا در ستاد انتخابات کشور به بحث گذاشته شده و بررسی های قانونی و كارشناسي آن انجام می شود. در صورت تصويب در این ستاد، برای انتخابات شوراهای شهر و روستا به هیأت مركزي نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی و برای انتخابات ریاست جمهوری به شوراي نگهبان ارسال خواهد شد. در واقع بعد از تأیید مراجع نظارتی است كه اينگونه امور قابلیت اجرايي پیدا می کند.

اظهارات سخنگوی وزارت کشور اشاره به سخنان سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی دارد که عنوان کرده بود «تأمین امنیت صندوق‌های سیار بسیار مهم است، پیشنهاد ما این است که دستگاه GPS به صندوق‌ها نصب شود زیرا در برخی موارد در میان راه صندوق‌ها به سرقت رفته یا به آتش کشیده شده است.»

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره امكان پخش زنده ویدیو در اینستاگرام و کاربرد آن برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها اظهار کرد: فضای مجازی و استفاده از آن در هر کدام از مراحل قبل از انتخابات، زمان تبلیغات نامزدها، روز اخذ راي، اعلام نتایج انتخابات و رسیدگی به شکایت ها نقش و کارکرد موثر خود را دارد. ستاد انتخابات کشور برای هر یک از این مراحل با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی وظیفه هر یک از دستگاه ها را مشخص و تقسیم کار کرده است و کمیته نظارت بر فضای مجازی در ستاد انتخابات کشور مسئولیت رصد و پیگیری مستمر مواردی که در فضای مجازی مطرح می شود را بر عهده دارد.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: آنچه برای ستاد انتخابات کشور مهم است رعایت موازین قانونی و حفظ حرمت اشخاص و پایبندی افراد در فضای مجازی به قوانین و مقررات موضوعه در بحث انتخابات است. هر آنچه مصداق تخطی از قوانین و مقررات باشد قطعا کمیته نظارت بر فضای مجازی آن را رصد می کند و برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نگاه کلی ستاد انتخابات کشور آن است که فضای مجازی به امر شایسته گزینی کمک کند. در واقع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را یک فرصت می دانیم که افراد با رعایت چارچوب های قانونی بتوانند از این بستر اطلاع رسانی و ارتباطی در هریک از مراحل برگزاری انتخابات استفاده صحیح و قانونی کنند.

سامانی در پاسخ به این سئوال که پس نگاه محدود گرایانه به فضای مجازی، به طور مشخص قابلیت پخش زنده ویدیویی از طریق اینستاگرام در زمان انتخابات وجود ندارد؟ گفت: با توجه به اینکه فناوری ها دائماً ارتقاء پیدا می کنند شاید تا دو ماه دیگر فناوری یا قابلیت جدیدی ايجاد شود که اساسا امروز وجود نداشته است، پس قطعا چنین نگاهی وجود ندارد، قانونگرایی، رویکرد ما، هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی است. ما خود را آماده كرده ايم که مصادیق مختلفی را که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد می شود رصد کنیم. در مجموع فضای مجازی را در چارچوب قانون، فرصت تعاطي افکار، تضارب آرا، مفاهمه و شناخت بیشتر افراد از همدیگر برای شایسته گزینی می دانيم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 9اسفند1395، کدخبر: 640566: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین