پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مشهد الرضا(ع) همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت یکپارچه رخت عزا برتن کرد و در سوگ خورشید غرق ماتم شد.

شعار سال: همزمان با شب شهادت ثامن الحجج(ع) خیابان های منتهی به حرم مطهر مملو از جمعیت عزاداران، دسته های سینه زنی و زنجیرزنی است که از دوره افتاده ترین نقاط کشور خود را به حریم امن رضوی رساندند و در غربت آن امام همام اشک ماتم می ریزند.

چشم های دل شکستگان در شهر غریب توس بارانی شده و در حرم رضوی هریک از زائران و مسافران حضرت عشق در گوشه ای از حرم ماوا گرفته اند و با حال و هوای خاصی به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

چهار ورودی منتهی به حرم مطهر، شامل امام رضا(ع)، شهیدنواب‏ صفوی، آیت شیرازی و ورودی خیابان طبرسی مملو از جمعیت شیفتگان ودلسوختگان است.

با وجود اینکه هوای مشهد سرد و سوزناک است اما از ارادت عاشقان ولایت و امامت با لباس ‏های سیاه و چشمانی اشکبار ذره ای کاسته نشده و آنان با دلی پرخون راهی حرم امام عاشقان هستند و در غم از دست دادن پاره ‏تن رسول‏ الله در حال عزاداری و سینه زنی هستند.

حرم مطهر رضوی در شب شهادت این امام همام مملو از عاشقانی است که آمده‌اند در روز شهادت ولی نعمتشان در کنار حرم امنش اشک ماتم بریزند و استجابت دعاهایشان را طلب کنند.

از بامداد امروز هر لحظه به تعداد زائران حرم منور رضوی افزوده می‌شود و ب‍ی‍ش‍ت‍ر م‍‍ع‍‍اب‍ر ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ م‍ش‍‍ه‍د و ب‍ه‌ خ‍ص‍وص‌ م‍ب‍‍اد‌ی‌ م‍ن‍ت‍‍ه‍‍ی‌ ب‍ه‌ ح‍رم‌ م‍ط‍ه‍ر ‌ام‍‍ام‌ ‌ه‍ش‍ت‍م‌ (‌ع‌ ) ش‍‍ا‌ه‍د ح‍ض‍ور ت‍‍ع‍د‌اد ب‍‍ی‌‌ش‍م‍‍ار‌ی‌ ‌از ‌ه‍ی‍‍ت ه‍‍ا‌ی‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ و ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ان‌ م‍ش‍ت‍‍اق‍‍ی‌ ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ ‌آم‍ده‌‌ان‍د ت‍‍ا ب‍‍ار دی‍گ‍ر ب‍‍ا زی‍‍ارت،‌ وف‍‍اد‌ار‌ی‌ ق‍ل‍ب‍‍ی‌ خ‍ود ب‍ه‌ س‍‍اح‍ت‌ م‍ق‍دس‌ ‌ائ‍م‍ه‌ ‌اط‍ه‍‍ار و ج‍ض‍رت‌ ث‍‍ام‍ن‌ ‌ال‍ح‍ج‍ج‌ (‌ع‌ ) را ابراز کنند.

م‍ش‍ت‍‍اقان ‌ائ‍م‍ه‌ م‍‍ع‍ص‍وم‍ی‍ن‌ (‌ع‌ ) و ‌ام‍‍ام‌ رض‍‍ا (‌ع‌(ب‍رپ‍‍ای‍‍ی‌ ‌ای‍س‍ت‍گ‍‍ا‌ه‌ها‌ی‌ ص‍ل‍و‌ات‍‍ی‌ در م‍‍ع‍‍اب‍ر ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ م‍ش‍‍ه‍د م‍ق‍دس‌ و ب‍ه‌ خ‍ص‍وص‌ م‍ب‍‍اد‌ی‌ م‍ن‍ت‍‍ه‍‍ی‌ ب‍ه‌ ح‍رم‌ م‍ط‍ه‍ر (‌ع‌) ‌از ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ان‌ و ‌ه‍ی‍‍ات‍‍ه‍‍ا‌ی‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ ب‍‍ا ش‍ی‍ر و چ‍‍ا‌ی‌ پ‍ذی‍ر‌ای‍‍ی‌ م‍‍ی‌‌ک‍ن‍ن‍د.

م‍ر‌اس‍م‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ و ذک‍ر م‍ص‍ی‍ب‍ت‌ ج‍‍ان‍ک‍‍اه‌ س‍‍ال‍روز ش‍‍ه‍‍ادت‌ ج‍ض‍رت‌ ث‍‍ام‍ن‌ ‌ال‍ح‍ج‍ج‌ (‌ع‌ ) ک‍ه‌ ‌از ش‍ب‌ گ‍ذش‍ت‍ه‌ در م‍س‍‍اج‍د و ح‍س‍ی‍ن‍ی‍ه‌ ‌ه‍‍ا و ت‍ک‍‍ای‍‍ا و ‌از ج‍م‍ل‍ه‌ ب‍‍ارگ‍‍اه‌ م‍ن‍ور ‌آن‌ ‌ام‍‍ام‌ ‌ه‍م‍‍ام‌ ‌آ‌غ‍‍از ش‍ده‌ ‌ه‍م‍چ‍ن‍‍ان‌ ب‍‍اش‍ک‍وه‌ و م‍‍ع‍ن‍وی‍ت‌ خ‍‍اص‍‍ی‌ ب‍‍ا ش‍رک‍ت‌ خ‍ی‍ل‌ ک‍ث‍ی‍ر ‌ار‌ادت‍م‍ن‍د‌ان‌ ‌ائ‍م‍ه‌ م‍‍ع‍ص‍وم‌ (‌ع‌) ‌اد‌ام‍ه‌ د‌اردو سخنراناناز جمله آیت الله محسن کازرونی و م‍د‌اح‍‍ان‌ ‌ع‍ص‍م‍ت‌ و ط‍ه‍‍ارت‌ (‌ع‌ ) در ‌ای‍ن‌ ‌آی‍ی‍ن‌ در زم‍ی‍ن‍ه‌ س‍ج‍‍ای‍‍ا‌ی‌ ‌اخ‍لاق‍‍ی‌ و ف‍ض‍‍ائ‍ل‌ و م‍ن‍‍اق‍ب‌ ‌آن‌ ح‍ض‍رت‌ س‍ح‍ن‍ر‌ان‍‍ی‌ و م‍د‌اح‍‍ی‌ کردند.

*مراسم خطبه خوانی در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با شب شهادت ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در میان حزن، اندوه و اشک های خادمان و زائران بارگاه ملکوتی حرم رضوی آئین دیرینه و سنتی خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

در این آیین که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی با حضور آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد خادمان، فراشان، حفاظ، دربانان و کفشداران بارگاه منور رضوی با در دست داشتن لاله‌شمع‌های روشن گرداگرد رواق مبارکه درالحجه(عج)حلقه ماتم زدند و خطبه شب شهادت حضرت امام رضا(ع) توسط حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر قرائت شد.

آیین خطبه‌خوانی همه ساله در شب شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که شامل اعتراف و اقرار به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش یکتای بی‌همتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص)، خاتم پیامبران و سلام و صلوات بر حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) و آرزوی تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج)است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 20 آذر 1394، کد مطلب: 2997614: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین