پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
جزیره شیف که جزیره ای ماسه ای است در منتهی الیه تالاب حله که از بهم پیوستن آب رودخانه شاهپور و دالکی بوجود آمده و در 12 کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع می باشد
شعار سال: جزیره شیف، روستایی است از توابع بخش مرکزی در شهرستان بوشهر است و میانگین ارتفاع آن از سطح دریا یک متر است به دلیل قرار داشتن گور شخصی شیخ سعد در این جزیره که مدتی حاکم آن بوده است بدین نام نیز معروف است و در سال 1327 ه . ش جزیره در اختیار احمد خان انگالی قرار گرفته و نام آن به شیف تغییر یافت.


اکثریت جمعیت در جزيره شيف را از اهل تسنن شامل مي شوند. اهل تسنن و تشيع در اين جزيره در کنار همديگر به آرامش زندگي مي کنند و رابطه بسيار خوبي بين آنها برقرار است تعداد سه مسجد مربوط است به اهل سنت و يک مسجد نام مام جعفر صادق (ع) که در سال 1375 بنا گرديده است در حيطه مديريت اعتقادي شيعيان فعال است.

شیف در گذشته بندر حمل ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی از ایران به کشورهای خلیج فارس و برعکس بود و احمدخان از صاحبان کالا مالیات می گرفت، به این معنی که تمام کالاها از تهران و اصفهان و شیراز بوسیله مال (چهارپایان) به شیف آورده می شد و بعد بوسیله لنج به کشورهای خلیج فارس حمل می گردید. محل دیگر جزیره بندرگاه است که در جنوب جزیره واقع شده و اکنون مختصر آثاری از آن درجزیره دیده می شود.

متاسفانه پس از ورود به جزيره شيف اولين چيزي که نظرها را به سوي خود جلب مي کند، حجم بسيار زياد زباله هايي است که در ساحل اين جزيره به چشم مي خورد. زباله هاي بسيار زيادي که در ساحل جزيره انباشته شده اند صحنه اي زشت و تاسف باري را رقم زده اند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته سایت گردشگری مکان بین، تاریخ انتشار: - کدخبر: - :www.makanbin.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین