پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۴۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تهدید جمهوری اسلامی از سوی FATF با وجود الحاق کشورمان به این کارگروه خبر داد و گفت: گزارش مجلس از نتایج این الحاق، اردیبهشت ماه سال آینده در مجلس قرائت می شود.

شعارسال: محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به در دست بررسی بودن نتایج الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF (برای مبارزه با پولشویی) در کارگروه‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: آنچه در دست بررسی است، این نکته است که پس از اینکه جمهوری اسلامی در قبال FATF اعلام موضع کرده و وزیر اقتصاد ما الحاق به آن را امضا کرده است، وضعیت امروز کشور و نقاط ضعف و قوت مسائل مرتبط با این الحاق چگونه است و در آینده چه باید کرد.

وی افزود: بررسی نتایج الحاق به FATF ابتدا در قالب یک گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و پس از آن، در صورتی که هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان لازم بدانند که برخی اقدامات انجام شود، در قالب یک طرح در کمیسیون اقتصادی و سپس در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر اقداماتی از سوی FATF نسبت به ایران انجام شده و تهدیداتی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه گفته‌اند اگر روند همکاری جمهوری اسلامی مورد تائید FATF نباشد، جمهوری اسلامی را در «لیست سیاه» قرار می‌دهیم!

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: این تهدیدات در شرایطی اتفاق می‌افتد که ایران به این کارگروه ملحق شده و همکاری‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: باید وضعیت موجود و نتایج الحاق به این کارگروه را تحلیل و بررسی کنیم و با پیش‌بینی آینده، در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس اخیراً بررسی برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ را پشت سر گذاشته است، این موضوع پس از عید در کارگروه‌ها و صحن کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود و سپس گزارش آن در فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده در صحن مجلس قرائت می‌شود.

گفتنی است، موضوع الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF از نیمه نخست امسال مطرح و به محل مناقشه صاحبنظران تبدیل شد؛ مهمترین انتقاد و هشدار کارشناسان، عدم اعتماد به چنین نهادی بویژه اعمال فشارهای مختلف از جانب آن به جمهوری اسلامی به بهانه حمایت از محور مقاومت، بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19اسفند1395، کدخبر: 3927238: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
چه کسی دستور بررسی 19 دقیقه ای الحاق در مجلس را داده بود؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین