پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
یک منبع آگاه با بیان این که سیاست های افراطی آمریکا به انزوای بیشتر این کشور دامن می زند، گفت: حمایت جهانی از ایران در اجلاس گروه ویژه اقدام مالی FATF بی سابقه توصیف شده است.

شعار سال: یک منبع آگاه با بیان این که سیاست های افراطی آمریکا به انزوای بیشتر این کشور دامن می زند، گفت: حمایت جهانی از ایران در اجلاس گروه ویژه اقدام مالی FATF بی سابقه توصیف شده است.این منبع آگاه افزود: در جریان اجلاس سالانه FATF در اسپانیا، دولت دونالد ترامپ رایزنی های گسترده ای با حمایت برخی کشورهای منطقه برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای از طریق FATF علیه ایران به راه انداخته است.


وی افزود: سال گذشته هم لابی های صهیونیستی به ویژه آیپک مخالف شروع فرایند عادی سازی وضعیت تعاملات بانکی کشور بودند ولی توفیقی حاصل نکردند.

وی تاکید کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران فعالیت هایی را برای اجرای قوانین داخلی خود و در تعامل با این نهاد آغاز کرده که در نهایت منجر به ارتقای وضعیت کشورمان در رده بندی این نهاد خواهد شد، عناصر تندرو دولت آمریکا با مدیریت کاخ سفید سعی دارند اقدامات مقابله ای را مجددا وضع کنند.

این منبع آگاه تصریح کرد: اخبار دریافت شده از جلسات حاکی است که طیف وسیعی از کشورها به ویژه اعضای اتحادیه اروپا از پیشرفت ها و وضعیت کشورمان در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم داعش ابراز رضایت کرده و به هیچ وجه حاضر به قبول خواسته آمریکا نیستند. وی تاکید کرد: نمایندگان دولت آمریکا و چند دولت دیگر به شدت از این وضعیت ناراضی هستند ولی تلاش آنها همچنان بدون نتیجه بوده است.

این منبع آگاه اظهار داشت: روزنامه وال استریت جورنال در مطلبی به قلم دو تن از مسوولان کمپین اتحاد علیه ایران هسته ای، خواستار اقدام هماهنگ جامعه جهانی برای برقراری مجدد اقدامات مقابله ای FATF شده بود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه آمریکا در این تلاش برای برقراری اقدامات مقابله ای توفیق نیابد، عملا با سیاست های افراطی خود، به انزوای بیشتر خود دامن خواهد زد. میزان حمایت جهانی از ایران در این اجلاس بی سابقه توصیف شده است.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) سازمانی بین دولتی است که وظیفه آن تدوین استانداردها و توسعه آنها مطابق با پیشرفت های بانکی و مالی و اجرای مکانیسم هایی برای رعایت این استانداردها از سوی همه کشورها است.

گروه ویژه اقدام مالی تاکید می کند که کشورها مکانیسم های داخلی خود را منطبق با استانداردهای بین المللی برای مقابله با تامین مالی تروریسم داشته باشند.

اجلاس سالانه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در والنسیای اسپانیا به بزرگ ترین گردهمایی واحدهای نظارتی اطلاعات مالی کشورها تبدیل شده و صدها نفر از مدیران و کارشناسان مالی سراسر جهان در جلسات مختلف این نهاد که به مدت یک هفته ادامه دارد، مشارکت می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 1 تیر 96، کد مطلب: 485556:www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
به حمد خدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین