پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این سوال که آیا FATF شرط‌پذیر و تحفظ‌پذیر است یا خیر، گفت: اگر شرط پذیر نباشد آن وقت نامه‌های نوشته شده توسط طیب نیا برای خودش خوب است.
شعار سال:

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه که به بررسی ابعاد الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF اختصاص داشت با طرح این سوال که آیا FATF شرط پذیر و تحفظ پذیر است یا خیر، اظهار داشت: اگر FATF شرط پذیر نباشد آن وقت به این نتیجه می رسیم که وزیر محترم نامه هایی که به این کارگروه نوشته تنها برای خودش نوشته است!

وی ادامه داد: این مقررات بین المللی را غربی ها می نویسند و بلافاصله هم خودشان را با آن تطبیق می‌دهند، اما فردا برخی موارد جزیی را که ما نمی توانیم خودمان را با آنها مطابقت کنند تبدیل به مساله علیه ما می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون هر چه برای مبارزه با تروریسم، قاچاق و فرار مالیاتی انجام داده ایم اقدامات ملی بوده است، گفت: گزارش بدهید که چه بخشی از اقدامات گذشته ما بر اساس روح حاکم بر همکاری های موجود در FATF بوده است.

فلاحت‌پیشه خطاب به وزیر اقتصاد تاکید کرد: بگویید اگر این همکاری با FATF صورت بگیرد، در حوزه مبارزه با پولشویی چه موفقیت هایی به دست خواهد آمد تا در آینده بتوانیم آن را ارزیابی کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: ما تاکنون کمیسیون مشترکی در این زمینه بین مجلس و دولت تشکیل نداده ایم که حدود اختیارات قانونی را در این رابطه مشخص کنیم؛ ضمن تشکر از گزارش وزیر اقتصاد خوهش می کنم در این قضیه دید صیانتی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همین الان ما در صدر برخی فهرست های سیاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم در حالی که بیشترین شهید را برای مبارزه با این پدیده داده‌ایم؛ در رابطه با پولشویی و ترویسم وضعیت همین گونه خواهد شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 مهر 1395، کد مطلب:    3780186   : www mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین