پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹
منابع مالزیایی اعلام کردند بیش از یکهزار شهروند کره شمالی در این کشور جنوب شرق آسیا در قالب شبکه جاسوسی برای 'پیونگ یانگ' فعالیت می کنند.

شعار سال: در حالی که مالزی و کره شمالی برای حل تنش های سیاسی بین دو کشور تلاش می کنند، توجه کارشناسان بیش از پیش بر روی یکهزار شهروند کره شمالی که در مالزی سکونت دارند، متمرکز شده است.

قتل 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی که روز 13 فوریه (25 بهمن) در فرودگاه بین المللی شماره دو کوالالامپور رخ داد، باعث تمرکز بیشتر بر عملیات اطلاعات 'پیونگ یانگ' در مالزی شده است .

یک منبع روز جمعه به خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) گفت که حضور شهروندان کره شمالی در این کشور همگی برای شکل گیری یک شبکه اطلاعاتی سازمان یافته بوده که در پشت بسیاری از فعالیت های مختلف کاری به جاسوسی مشغول بوده اند.

این منبع که نامی از آن ذکر نشده است، ادعا کرد فهم این موضوع مشکل است که چرا بسیاری از این افراد به عنوان متخصص فناوری اطلاعات کار می کنند و پشت شرکت های محلی در 'سایبرجایا' حضور دارند تا از آنها اطلاعات و داده گردآوری نمایند.

براساس اظهارات این منبع، این افراد، کارمندان معمولی نیستند، زیرا قبل از انتخاب شدن توسط دولت کره شمالی به منظور کار در خارج از کشور آموزش های زیادی دیده اند.

این منبع گفت در حالی که این افراد توسط شرکت های محلی مورد حمایت مالی قرار گرفته اند، حضور آنها در مالزی تنها با هدف کار کردن نیست، بلکه آنها به عنوان جاسوس های آموزش دیده عمل می کنند.

بر اساس این گزارش، این افراد بخشی از گروه حدود 100 هزار نفره کارکنان کره شمالی در خارج از کشور هستند که منابع ارزشمندی برای دولت محسوب می شوند و درآمد خود را نیز به کشورشان بازمی گردانند.

در واقع گفته می شود هر عضو خانواده های کره شمالی در خارج از این کشور ملزم به گزارش ماهیانه حضور خود به سفارتشان هستند و قبل از بازگشت به کشور نیز مجبور به ارائه گزارش به سفارت می باشند.

گفته می شود علاوه بر بخش فناوری اطلاعات، شهروندان کره شمالی همچنین در بخش معادن سنگ آهن در ایالت 'ساراواک' به عنوان شرکای تجاری مالزی فعالیت می کنند.

این منبع بدون نام همچنین اعلام کرد شهروندان کره شمالی تلاش می کنند محصولات تولیدی مالزی را به رغم آگاهی از تحریم های سازمان ملل به کره شمالی صادر و محصولاتی نیز از کره شمالی به مالزی وارد کنند.

براساس اظهارات این منبع، کارفرمایان کره ای باید حقوق کارمندان را به طور مسقتیم به سفارت کره شمالی پرداخت کنند و سپس کارمندان هزینه زندگی از سفارت دریافت می کنند.

به گفته این منبع، سفارت کره شمالی اغلب این پول ها را به دلیل محدودیت های سازمان ملل در انتقال آنلاین پول به این کشور، به صورت نقدی از مالزی خارج می کند.

این منبع بدون نام افزود: آنها کیف های پول را با استفاده از امتیازات دیپلماتیک خود از بخش های امنیتی فرودگاه خارج می کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1395، کد مطلب: 82459164:www. irna.ir


اخبار مرتبط
برچسب ها: پیونگ یانگ ، شبکه جاسوسی کره شمالی ، ، ، ، ، ، ، ،
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین