پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۸۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
اکنون سوال از آقای آشنا این است. جاسوس دستگیر شده و مرتبط با وی چقدر تاثیر منحرف کننده در حوزه محاسبات و تصمیمات مهم دولت داشته است؟

شعار سال: محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

اواخر بهمن 1394 حسام الدین آشنا در مناظره برنامه نگاه یک با حضور صفار هرندی شرکت کرد. موضوع مناظره نفوذ و ابعاد آن بود.

مشاور امنیتی و فرهنگی روحانی در این مناظره از جمله گفت : "وقتی شما می توانید محاسبات طرف مقابلتان را بهم بزنید، او به ضرر خود اشتباه می کند و شما بدون پرداخت هزینه بر او غلبه می کنید... اگر یک عامل اخلال گر بتواند موفق شود اخلال کند آسیب ها بسیار بزرگ است.

بخش دیگری از کار، این است که یک عده ای در کشور برای مسئولان کشور تصمیم سازی می کنند. بنده مشاورم، آقای صفار هم مشاور است. اگر مشاور امین و دانا نباشد، می تواند مستشیر خود را گمراه کند... الان موسساتی در کشور پژوهش های راهبردی تهیه می کنند.

اگر یک موسسه راهبردی، برآورد غلطی بدهد، می تواند تصمیمات خطرناکی را موجب شود...نفوذی ها در قوه عاقله نفوذ می کنند. ویروس هایی هستند که روی مغز می نشینند و خطرات بسیار بزرگتری دارند از ویروس هایی که روی پا و دست عمل می کنند".

اکنون سوال از آقای آشنا این است. جاسوس دستگیر شده و مرتبط با وی چقدر تاثیر منحرف کننده در حوزه محاسبات و تصمیمات مهم دولت داشته است؟

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مشرق، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1396، کد مطلب: 732845:www. mashreghnews. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
چقدر جالب بود
درباره آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
حسام‌الدین آشنا، (زادهٔ ۱۳۴۳ در تهران) سیاست‌مدار ایرانی، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک، مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور فرهنگی و همچنین استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق است .
وی در سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد. در شانزده سالگی به سپاه پاسداران شهرکرد پیوست و در هفده سالگی کارمند رادیو اهواز شد و به نویسندگی و اجرای برنامه‌های رادیویی پرداخت. آشنا ، در سال ۱۳۶۷ با دختر قربانعلی دری نجف‌آبادی ازدواج کرد، خطبه عقد آشنا و همسرش را آیت‌الله خامنه‌ای خواند.
پس از آن‌که محمد خاتمی با انتصاب محسنی اژه‌ای به مقام معاونت ویژه وزارت اطلاعات مخالفت کرد، دری نجف‌آبادی دامادش حسام‌الدین آشنا را به این مقام گمارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و تبلیغ و دکتری معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق است و از شاگردان مهدوی کنی بوده‌است. وی که در سال‌های اخیر لباس روحانیت به تن نمی‌کند،هم‌اکنون استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق با درجه دانشیاری است.
اولین همکاری آشنا و روحانی به سال ۱۳۷۷ و در جریان رفع حصر حسینعلی منتظری بر می‌گردد. حسام‌الدین آشنا در جریان انتخابات ریاست جمهوری ، عضو هسته مرکزی ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور و تحلیلگر مناظرات وی بود. آشنا در اولین سفر حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ از همراهان وی بود. وی نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور است. وی همچنین به همراه عبدالرضا رحمانی‌فضلی ، نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما می‌باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
ادامه :
حسام‌الدین آشنا در جریان انتخابات ریاست جمهوری عضو هسته مرکزی ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور و تحلیلگر مناظرات وی بود. فردی که گفته می‌شود طراح رنگ و تصویر ساز «کلید» بوده و نقش قابل توجهی در حضور رسانه‌ای روحانی در جریان مناظرات ایفا کرد. این استاد ارتباطات دانشگاه سال‌هاست که سابقه فعالیت در فضای مجازی و شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» و «گوگل پلاس» را دارد. آشنا پس از پیروزی روحانی در انتخابات به فعالیت‌های فیس‌بوکی خود شدت بخشید و در صفحه خود موضوعات مختلفی را به نظرخواهی گذاشت. ازجمله این موضوعات نظرخواهی از اعضای فیس‌بوک دربارهٔ کابینه دولت یازدهم بود که این روند تاکنون نیز ادامه داشته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
حسام‌الدین آشنا با انتشار متنی در صفحه تلگرامی خود، از لایه‌های پشت پرده پیگیری یک سوژه توسط رسانه‌های زنجیری درباره خود پرده‌برداری کرد.

پرده اول: وقتی سخنگو قیمت سیاسی یک سوال را برآورد نمی کند.

دستگیری یک جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده، یکی از مرتبطین آقای حسام‌الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده، آیا این بازداشت را تأیید می‌کنید و آیا این متهم در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است؟ گفت: وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه با حکم قضایی اعم از قاضی یا دادستانی بازداشتی را انجام می‌دهد و از سویی ممکن است فردی هم از سوی قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد. فردی توسط وزارت اطلاعات پیرامون اتهام مذکور دستگیر شده و در خصوص ارتباط با محل کار این فرد اطلاعاتی مشخص وجود دارد.
وی افزود: اما ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد. با این حال فردی با این اتهامات و جزییات دستگیر شده است و اطلاعات بیشتر در حال جمع‌آوری است.
شرح:سوال خبرگزاری مهردو بخش دارد؛ بخش اول اعلام یک خبراست که با "شنیده شده" آغاز می شود/ از واژه مرتبطین استفاده می کند که به معنای مفروض گرفتن این است که متهم اصلی کسی است که دارای افراد مرتبط است/نام متهم فرضی برده نمی شود ولی نام من برده می شود/اتهام جاسوسی صریحا در متن سوال جاسازی می شود/نهاد دستگیر کننده مشخص می شود/

بخش دوم شامل دو سوال است که اولی در مورد تایید بازداشت و دومی تحویل متهم به قوه قضاییه است.
پاسخ سخنگو مطابق گزارش مهر-که خو پرسش را اجرا کرده - بسیار دقیق و حساب‌شده است. اول شرحی کلی در مورد انواع دستگیری و بازداشت ارائه می کند. او نامی از کسی نمی برد. به حای تایید یا رد اتهام از واژه "پیرامون اتهام مذکور" صحبت می کند که شامل اتهاماتی بسیار خفیف تر هم می شود. بعد می گوید "در خصوص ارتباط با محل کار این فرد (آقا)اطلاعاتی مشخص وجود دارد". به این ترتیب وی حاضر نمی شود نه در باره محل کار فرد دستگیر شده توضیح دهد و نه در مورد نوع ارتباط مطلبی بروز دهد. اما به یک اصل کلی اشاره می کند و آن عدم ارتباط فرد دستگیر شده با محل کار یا کارکنان آن محل است. در پایان هم اصل دستگیری را تایید و از ذکر جزئیات عذرخواهی می کند.

پرده دوم: وقتی از پروژه رو نمایی می شود. خبرگزاری میزان10 خرداد 1396- 11:22 دقیقه تایید دستگیری مسوول دفتر حسام الدین "آشنا" به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده یکی از مسئولین دفتر حسام الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است؛ آیا این مسئله راتایید می‌کنید و اینکه آیا متهم در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است یا خیر گفت: هرکسی به عنوان متهم دستگیر می‌شود طبعاً با حکم قاضی این امر صورت می‌گیرد و وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه مستقلاً کسی را دستگیر نمی کنند؛ بنابراین کسی که دستگیر می‌شود با حکم دادستان قاضی ذیربط است.

معاون اول قوه‌ی قضاییه ادامه داد: بعضاً برای بازجویی ممکن است متهم هفته‌ها و روزهایی با نظارت قاضی به منظور تحقیقات در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد که طبعاً قاضی تفهیم اتهام می‌کند.سخنگوی دستگاه قضا گفت: می‌دانم که فردی در ارتباط با محل کار آن آقا دستگیر شده، ممکن است فردی در دستگاهی دستگیر شود؛ اما ارتباطی با فرد زیردست یا بالادست نداشته باشد، بله فردی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و در حال تحقیقات ابتدایی هستند، بنابراین از بیان جزئیات معذورم.

شرح:ده دقیقه پس از انتشار خبر اولیه خبرگزاری قوه وارد عمل می شود و در ابتدا سوال خبرگزاری مهر را تغییر می دهد و به جای "یکی از مرتبطین" که در متن سوال بوده از " یکی از مسئولین دفتر" که خود ساخته استفاده می کند. سپس با ارائه تیتری دروغ سخنان سخنگوی قوه متبوع خود را تحریف و بر دستگیری مسئول دفتر تصریح می کند.

پرده سوم: روزنامه های زنجیری به میدان می آیند. روزنامه رسالت تیتر اول می زند که مسئول دفتر آشنا به اتهام جاسوسی دستگیر شد.

شرح: سوالی که به دهان خبرنگار مهر آمد و با پاسخ حرفه ای و جهت دار سخنگو مواجه شد توسط خبرگزاری رسمی قوه قضائیه تحریف شد تا روزنامه رسالت بتواند از آن یک تیتر اول دروغ بسازد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
چند ماه پیش دکتر عبدالرضا داوری مشاور احمدی نژاد مدعی شد که آشنا در سال 86 به استخدام یک پروژه ضدامنیتی درآمده است که در رسانه های داخلی هم خبر آن بدون نام بردن از آشنا منتشر شده است. او برخی از اسناد این پروژه را هم آورده است: «از جمله این برنامه ها ایجاد پوشش علمی برای استخدام دکتر «حسام الدین آشنا»، مشاور کنونی حسن روحانی و برقراری ارتباط امنیتی با وی، ذیل پوشش علمی بوده است. به این بخش از سند سفارت امریکا در لندن توجه کنید: «استحکام پوشش سیاسی [محمدعلی] پدرام نیز در "استخدام" حسام الدین آشنا، شخصیت روحانی و آکادمیک مرتبط با [نهادهای امنیتی]، برای مشارکت در کارگاه دانشگاه دورهام در آوریل ٢٠٠٧ [فروردین ۸۶] با موضوع دیپلماسی عمومی آشکار بود. موفقیت پوشش سیاسی [محمدعلی] پدرام آنجا مشخص شد که حسام الدین آشنا، [٩ماه بعد ] در نوامبر ٢٠٠٧ [آذر ۸۶] به عنوان سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران منصوب شد.»

اما آشنا در پاسخ توضیح داد که حضور او یک پروژه ضدنفوذ بوده است که «بتدریج انگلیسی ها نیز پروژه ضد نفوذ ایرانی را کشف کردند و دریافتند پدرام در یک تله اطلاعاتی پیچیده و چند جانبه گرفتار شده؛ چرا که هم با هدایت دستگاه امنیتی ایران کار کرده و هم پول آمریکایی ها را بباد داده است؛ گزارش های سفارت آمریکا در لندن در ابتدا بسیار خوشبینانه از پروژه پدرام و دورهام سخن می گفت؛ آنها چنان اغفال شده بودند که باور کرده بودند گویا به قلب تصمیم گیری ها در تهران نفوذ کرده و افرادی را با خود همراه کرده اند. این اغفال با مهارت تمام و با اشاعه برخی شایعات در مورد سمت برخی اشخاص تکمیل شد. ایرانیانی که به سمینارها و کارگاههای دورهام اعزام میشدند پیش از سفر کاملا توجیه شده و از دسترسی طرف مقابل به هر گونه ازاطلاعات یا تحلیل دقیق ممانعت شد و برعکس تمام حوزههای علائق و جمع آوری انگلیسی ها گردآوری و به ایران منتقل شد. متاسفانه انگلیسی ها بتدریج و با کشف برخی سرنخ ها، تردید در مورد جهت گیری پروژه را آغاز کردند و پس از مدتی از اتمام ناتمام برنامه و تعطیل فعالیت ها سخن به میان آمد. به این ترتیب یکی دیگر از نقشه های آمریکا و انگلیس برای نفوذ در کشور خنثی و پدرام [مدیر پروژه] نیز از دانشگاه دورهام اخراج شد.»
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
به بعضی از اظهار نظرهای آشنا توجه کنید:
اثر بخشی طرح امنیت اخلاقی کجا آزموده‌ شده‌ است؟

حسام‌الدین آشنا در خصوص طرح امنیت اخلاقی و تشکیل گشت نامحسوس هفت هزارنفره در تهران گفت: جنبه‌های مختلف این طرح باید برای افکار عمومی و دولت روشن شود، اینکه این نیروها چه افرادی هستند، چگونه به کار گرفته‌ شده‌اند و آموزش دیده‌اند و اینکه چطور می‌توان سلامت کار آنان را تضمین کرد و در نهایت اثر بخشی این طرح کجا آزموده‌ شده‌ است؟ بخش‌هایی از دولت که باید از این طرح آگاه باشند، اعلام نمی‌کنند که آگاه هستند. طرح‌های زیادی در کشور انجام شده و این هم در ادامه همین طرح‌ها است. امیدواریم که همه طرح‌های خوب به سرانجام برسد و همه طرح‌های ضعیف نیز هرچه زودتر تکلیف‌شان معلوم شود.

حضور زنان در ورزشگاه ها با حفظ موازین شرعی

آشنا معتقد است «می توانیم موانع حضور تماشاگران زن را نیز با حفظ موازین شرعی در ورزشگاه ها برطرف کنیم و جمهوری اسلامی ایران توانسته موانع حضور ورزشکاران زن در میادین ورزشی را رفع کند.»

او گفته است: «می توانیم موانع حضور تماشاگران زن را نیز با حفظ موازین شرعی در ورزشگاه ها برطرف کنیم. جهانیان می توانند مقایسه کنند که نگاه جمهوری اسلامی به زن با نگاه داعش چه تفاوت گسترده ای دارد. در این حوزه به جای شعار دادن و کوتاه فکر کردن باید پژوهش های عمیق انجام گیرد و مشارکت زنان در ورزش ها افزایش یابد.»

اظهارنظر آشنا درباره کاندیداتوری سردار سلیمانی

آشنا در یادداشتی کوتاه در صفحه مجازی خود با اشاره به مطرح شدن نام سردار سلیمانی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آینده نوشت: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند».

این نوشته‌ی تهدیدآمیز آشنا یادآور همان عملیات روانی بود که او در انتخابات 92 ایجاد کرده بود. او ثابت کرده است شاگرد خوبی برای درس های جنگ روانی سعید حجاریان بوده است. مشاور روحانی انتخابات 96 را کلید زده است و حالا به برخورد گازانبری با همه گزینه های احتمالی انتخابات آتی مشغول است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
دکتر آشنا به عنوان داماد آیت‌الله دری نجف‌آّبادی و فردی که در کارنامه خود سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی دارد، توانست بار دیگر ضریب نفوذ امام صادقی ها را در عرصه ی مدیریت کلان کشور معین ساخته و جایگاه خاص امام صادقی ها را به نکته بینان و خواص جامعه گوشزد نماید.
دانشگاهی غیردولتی که در محل سابق شعبه مدیریت دانشگاه هاروارد آمریکا در ایران، شکل گرفته و مخارج آن از طریق وجوهات و کمک های خیریه اداره می‌شود.
نقطه اشتراکی خسرو قنبری (مشاور امنیتی خاتمی)، سعید جلیلی(دبیر شورای عالی امنیت ملی)، احمد علم الهدی (امام جمعه مشهد)، مصطفی پورمحمدی (وزیر کشور سابق)، سعید حجاریان (ئوریسین جریان اصلاحات)، حسام الدین آشنا (مشاور رسانه ای حسن روحانی)، علی صالح آبادی (رئیس سازمان بورس)، محسن اسماعیلی (عضو حقوقدان شورای نگهبان)، عبدالله رمضان زاده (سخنگوی دولت خاتمی) و سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد) و جمع کثیری از معاونان (که با رفت و آمد وزرا هیچگاه تغییر نمی کنند) بدنه کارشناسی اکثر سازمان ها و وزارتخانه ها، سازمان صدا و سیما، رسانه ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و... در یک کلیدواژه با هم ارتباط دارند. آن کلیدواژه هم "امام صادقی" است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین