پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاه های معتبر بین المللی مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر 'محسن شریفی' با اعلام این خبر افزود: این حمایت مالی تنها شامل نشریاتی می­شود که دارای اعتبار علمی از کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و توانسته ­اند در پایگاههای معتبر بین المللی نمایه شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد یکهزار و 200 نشریه ای که از کمیسیون نشریات دارای اعتبار علمی هستند تنها تعداد محدودی در پایگاه های معتبر بین المللی نمایه شده است، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کمیسیون نشریات، ارتقای کیفی نشریات علمی و همچنین حضور در پایگاه های معتبر بین المللی است، بنابر این ارتقای جایگاه نشریات علمی کشور در میان نشریات جهان از اهمیت ویژه ا­ی برخوردار است.
دبیر کمیسیون نشریات علمی افزود: به این منظور، شیوه­نامه تشویق نشریات علمی داخلی نمایه شده در نمایه­های بین المللی معتبر مشتمل بر 5 ماده و 3 تبصره تدوین شد که پس از تأیید معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، برای اجرا به تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز رؤسای انجمن­های علمی در بهمن ماه سال جاری ابلاغ شده است.
شریفی، هدف از تدوین این شیوه­نامه را تشویق نشریات معتبر داخلی در جهت ارتقای استاندارد نشریات به سطح استانداردهای بین المللی و حضور در پایگاه های معتبر بین المللی ذکر کرد.
گفتنی است؛ در این شیوه نامه، توجه ویژه ای به ارتقای نشریات علوم انسانی شده و ضریب امتیاز بالاتری برای مجلات علوم انسانی که بتوانند در پایگاه های معتبر بین المللی ثبت شوند، در نظر گرفته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 بهمن 95 ، کد مطلب: 82416040: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین