پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاه های معتبر بین المللی مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

شعار سال: به نقل از وزارت علوم، محسن شریفی گفت: این حمایت مالی تنها شامل نشریاتی می شود که دارای اعتبار علمی از کمیسیون نشریات وزارت علوم بوده وتوانسته اند در پایگاه های معتبر بین المللی نمایه شوند.

وی افزود: از تعداد هزار و ۲۰۰ نشریه ای که از کمیسیون نشریات دارای اعتبار علمی هستند، تنها تعداد محدودی در پایگاه های معتبر بین المللی نمایه شده اند.

دبیر کمیسیون نشریات علمی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کمیسیون نشریات ارتقای کیفی نشریات علمی و همچنین حضور در پایگاه های معتبر بین المللی است بنابراین ارتقای جایگاه نشریات علمی کشور در بین نشریات جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شریفی تاکید کرد: شیوه نامه تشویق نشریات علمی داخلی نمایه شده در نمایه های بین المللی معتبر مشتمل بر ۵ ماده و ۳ تبصره تدوین شد که پس از تایید معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم برای اجرا به تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و نیز روسای انجمن های علمی ابلاغ شده است.

وی هدف از تدوین این شیوه نامه را تشویق نشریات معتبر داخلی برای ارتقای استاندارد نشریات به سطح استانداردهای بین المللی و حضور در پایگاه های معتبر بین المللی عنوان کرد.

در این شیوه نامه، توجه ویژه ای به ارتقای نشریات علوم انسانی شده است و ضریب امتیازبالاتری برای مجلات علوم انسانی که بتوانند در پایگاه های معتبر بین المللی ثبت شوند، در نظر گرفته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 بهمن 95 ، کد مطلب: 3896764: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین