پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
قلعه قمچقای در نزدیکی روستایی به همین نام و روی یکی از کوه های بلند منطقه قرار دارد.روستای قمچقای در ۲۵ کیلومتری شمال بیجار در استان کردستان و در کنار رود قمچقای واقع شده است.

شعارسال: قلعه قمچقای در نزدیکی روستایی به همین نام و روی یکی از کوه های بلند منطقه قرار دارد.روستای قمچقای در ۲۵ کیلومتری شمال بیجار در استان کردستان و در کنار رود قمچقای واقع شده است.

مردم قمچقای و دیگر روستاهای اطراف به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می کند.موقعیت جغرافیایی این قلعه از هیبت و عظمت خاصی برخوردار است.از یک سو به دره ای مشرف است که در قدیم به دره ی شاهان شهرت داشت و تیغه های بلند و هولناک این کوه با پرتگاههای بلند،بالا رفتن از آن و رسیدن به دژ را بسیار دشوار می کند.

از سوی دیگر این قلعه ،از جنوب غربی ،جنوب شرقی و شرق به پرتگاهی دیگر مشرف است.این قلعه از سمت شمال که از ارتفاع کم تری برخوردار است.بقایای دیواری عریض و محکم از سنگ لاشه با ملات و برج های نیم استوانه موجود است.دروازه قلعه نیز در این سمت قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گردشگری ایران ، تاریخ انتشار خبر ، کدمطلب: ،www.gardeshgariiran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین