پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
فرماندار شهرستان تویسرکان با حضور در دفتر ایسنا، به ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه تولید دارو اشاره کرد و گفت: با افتتاح سومین کارخانه تولید دارو در این شهرستان، تویسرکان به قطب تولید دارو در غرب کشور تبدیل می‌شود.
شعارسال: حبیب مومیوند ، افتتاح شرکت فاران شیمی و افتتاح فاز اول شرکت هگمتان داروی غرب را از جمله شرکت‌های دارویی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در پی جذب سرمایه‌گذار برای افتتاح سومین کارخانه تولید دارو در این شهرستان هستیم تا عنوان قطب تولید داروی غرب کشور را به شهرستان تویسرکان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان دارای حدود 104 هزار نفر جمعیت، 104 روستا، 3 شهر، 7 دهستان و 2 بخش است، ادامه داد: از میان 104 روستای این شهرستان فقط 94 روستا بیش از 20 خانوار هستند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه این شهرستان از جمله شهرستانهای تاریخی و کهن استان به شمار می‌رود، یادآور شد: این شهرستان جایگاه مذهبی ویژه‌ای در استان دارد.

* اختصاص 46 درصد تولید مبل و منبت استان به تویسرکان

مومیوند با بیان اینکه شهرستان تویسرکان با دارا بودن 4 هزار و 500 کارگاه تولید مبل و منبت، زمینه اشتغال بیش از 7600 نفر را فراهم کرده است، عنوان کرد: این شهرستان 46 درصد تولید مبل و منبت استان را به خود اختصاص می‌دهد به طوریکه قطب تولید مبل و منبت در استان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مبنای لازم برای قطب تولید مبل و منبت شدن میزان تولید و اشتغالزایی است بنابراین تویسرکان بر اساس آمار دریافتی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در این زمینه از شهرستان‌های دیگر پیشرو بوده و قطب تولید مبل و منبت به شمار می‌رود.

مومیوند از پیگیری برای تشکیل اتحادیه مبل و منبت در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: فروشگاه جامع و مرکزی برای عرضه این صنایع در استان احداث خواهیم کرد.

فرماندار تویسرکان بر عدم خروج خام این صنعت از شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: زمینه‌های لازم ایجاد شده تا رویه‌کوبی، رنگ‌آمیزی و سایر مراحل تولید مبل در این شهرستان انجام شود.

وی به نحوه عرضه و فروش این صنعت اشاره کرد و گفت: با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پی انعقاد قرارداد میان اتحادیه مبل و منبت این شهرستان با سازمان فروشگاه‌های اتکا هستیم تا بتوانیم بازار فروش این محصول را ایجاد کنیم.

مومیوند از انجام پیگیری‌های لازم برای صادرات مستقیم مبل و منبت از شهرستان تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: مقدمات لازم برای صادرات این صنعت به بازار تهران، استان‌های همجوار و حتی به کشورهای همسایه نیز در حال آماده‌سازی است.

وی درباره علت مهاجرت برخی از صنعتگران در حوزه مبل و منبت عنوان کرد: در گذشته با توجه به کم‌توجهی‌هایی که از سوی مدیران و مسئولان استانی به این صنعتگران این حوزه می‌شده، به شهرستانهایی همچون ملایر روی می‌آوردند اما خوشبختانه اکنون شهرستان تویسرکان به جایگاه حقیقی خود در زمینه صنعت مبل و منبت دست یافته است.

مومیوند با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان مسئولان به شیوه‌های ارائه آموزش، کمک به تولید از طریق پرداخت تسهیلات و بازاریابی از سرمایه‌گذاران در زمینه مبل و منبت حمایت می‌کنند، اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت‌های لازم انجام می‌شود و با توجه به طرح ارائه شده از سوی سرمایه‌گذاران تسهیلاتی به آنها تعلق می‌گیرد.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه این شهرستان واحدهای تولیدی تعطیل شده زیادی ندارد، اعلام کرد: اغلب واحدهایی که مشکلات تولیدی آنها رصد می‌شود با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این شهرستان 80 واحد صنعتی دارد که به جز 10 واحد بقیه فعالیت دارند که عمدتا در حوزه صنایع دستی هستند.

مومیوند تصریح کرد: سیاست شهرستان تویسرکان تأکید بر اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است به طوریکه تا کنون از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی مرتفع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 37 واحد در ستاد رفع موانع تولید مطرح شده و مصوباتی دریافت کرده‌اند که اکنون در حال بررسی و اجرایی کردن این مصوبات هستیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی کامل این شهرستان برای پذیرایی و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در این شهرستان برای جذب گردشگران، در نوروز 95 میزان گردشگرانی که در این شهر اسکان یافتند نسبت به سال‌های گذشته 3 برابر شده بود که امیدواریم این روند در سالجاری نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری در این شهرستان بسیار مطلوب است، یادآور شد: تمهیدات لازم در تمامی مدارس، مهمانسراها و خوابگاه‌ها برای اسکان گردشگران فراهم شده است.

مومیوند در پایان اظهار کرد: گردشگران با حضور در شهرستان تویسرکان و بازدید از مکان‌های تاریخی آن می‌توانند گردو، سماق، نقل و حلوای تویسرکان را به عنوان سوغات ببرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کدخبر: 95122516404، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
کلی اتغال هم بوجود میاد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین