پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
افشین محمدی ، با بیان اینکه برای افزایش ضریب سلامت خون از اوایل مهرماه برنامه حذف اهداکنندگان بار اول خون را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: 25 درصد اهداکنندگان بار اول حذف شده‌اند و در حال حاضر تمام خونی که اهدا می‌شود از اهداکنندگان مستمر و سابقه‌دار است.
شعارسال: وی با بیان اینکه همدان جزء پنج استانی است که این برنامه را با هدف سلامت و کیفیت خون آغاز کرده است، افزود: برنامه حذف اهداکنندگان بار اول برای سازمان‌هایی است که در مصرف و تولید دچار مشکل نباشند این در حالیست که در همدان علاوه بر نیاز استان، 3500 واحد خون به استان‌های تهران و خوزستان ارسال شده است.

محمدی با اشاره به اینکه بعضی از میکروب‌ها از جمله HIV و هپاتیت «ب» نمی‌تواند در چند روز اول آلودگی فرد را نشان دهد، خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب سلامت خون بار اول اجازه اهدای خون داده به فرد اهداکننده داده نمی‌شود به طوریکه باید ابتدا از فرد اهداکننده نمونه‌گیری به عمل آید و آزمایشات لازم صورت گیرد و در صورت تأیید سلامت خون، فرد می‌تواند پس از سه ماه با آزمایش مجدد خون اهدا کند.

وی با بیان اینکه تا کنون افزون بر 34 هزار واحد خون اهدا شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 37 هزار واحد برسد، عنوان کرد: گرفتن پلاکت خون به روش آفرزیس از دیگر برنامه‌های سازمان انتقال خون محسوب می‌شود که از ابتدای سال تا کنون 200 واحد پلاکت آفرزیس تهیه شده است.

محمدی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته 20 درصد از اهداکنندگان با مراجعه به مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز به منظور کمک به بیمارانی است که نیاز به پیوند مغز استخوان دارند به طوریکه این بیماران به جای پیوند مغز استخوان از سلول‌های بنیادی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه انسان‌ها دارای ساختار ژنتیکی مختلفی هستند، افزود: عملیات پیوند در بیماران مبتلا به سرطان‌های خونی و یا نیازمند به پیوند مغز استخوان باید از فردی صورت گیرد که بیشترین شباهت ژنتیکی خون را با گیرنده داشته باشد تا دفع پیوند اتفاق نیفتد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان اهدای خون تهیه داروهای مشتق پلاسما از طریق پلاسمای ایرانی است، خاطرنشان کرد: این برنامه از نظر صرفه‌جویی اقتصادی بسیار باارزش است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کدخبر: 95122516601، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
چرا ؟مگه آلودگی خونی به هپاتیت و ایدز وجود دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین