پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال ۹ هزار و۵۴۱ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان یزد مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۲ نفر خون خود را اهدا کردند.

شعار سال: نقی تقوایی با تشکر از مشارکت مردم مومن استان یزد بابت استقبال و مشارکت جدی در اهدای خون اظهار داشت: متوسط اهدای خون در کشور 27 درهزار و در استان یزد 36 در هزار است.

وی با بیان اینکه اهدای خون یکی از پسندیده‌ ترین اقدامات در کمک به همنوعان نیازمند است، افزود: سال گذشته حدود 52 هزار نفر در استان یزد برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد حدود 40 هزار واحد خون اهدا کردند.

تقوایی با اشاره به اینکه از هر کسی که شرایط اهدای خون را به صورت کامل نداشته باشند، خون گیری انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون استان یزد افتخار دارد پاسخگو‌ی به نیازهای خونی بیمارستان‌های استان باشد و یزد یکی از رتبه‌های برتر را در اهدای خون در کشور دارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با بیان اینکه مردم استان یزد اهتمام بسیار ویژه‌ای به اهدای خون دارند و بسیاری از افراد به صورت مستمر به این امر خدا پسندانه روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: شاخص‌های متوسط اهدا کنندگان مستمر خون در کشور 52 درصد و این رقم دراستان یزد 73 درصد است .

وی به نظارت مطلوب هیئت‌های بین‌المللی از انتقال خون این استان و بررسی شاخص‌های کیفیت در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: طی چند سال اخیر انتقال خون استان یزد موفق به کسب این تاییدیه و دریافت مجوز و گواهینامه کیفیت شده است.

مدیر کل انتقال خون یزد با بیان اینکه در شهرستان ابرکوه پایگاه انتقال خون نداریم، افزود: در صورت نبود مشکل خاصی و با هماهنگی مسئولین شهرستان در روزهای 14 و 15 خرداد پایگاه سیار انتقال برای دریافت خون مردم به ابرکوه اعزام می‌شود.

تقوایی با اشاره به اینکه اهدای خون برای بانوان به خودی خود مشکل زا نیست و بسیاری از بانوان شرایط اهدای خون را بدون هیچ گونه مشکلی دارند، گفت: از کل آمار اهدا کنندگان خون در استان یزد 98 درصد را مردان و تنها 2 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند که کم بودن آمار بانوان بیشتر به دلیل مطالبی است که در ارتباط با کم خونی آنها بیان می‌شود و عمده این مطالب صحت ندارد.

وی تعداد پایگاه‌های ثابت انتقال خون استان را چهار پایگاه بیان کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان پایگاه‌های انتقال خون فعالیت دارند و از متقاضیان اهدا، خون گیری در ساعات مشخصی انجام می‌شود، همچنین در شهرستان‌های مختلف هم بر اساس نیاز، پایگاه‌های سیار برای دریافت خون اهدا کنندگان حضور پیدا می‌کنند.

تقوایی با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون یزد و اردکان در ماه مبارک رمضان از افطار تا 11 شب آماده خون گیری هستند، گفت: امیدواریم همچون سال‌های گذشته در این ایام هم مردم اقدام به مشارکت بالا برای اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه بودن افراد، میزان اهدای خون کمتر از سایر ماه‌ها می شود و لازم است برای جلوگیری از مشکل در زمینه کمبود خون، افرادی که توانایی و تمایل دارند، نسبت به اهدا در این ماه مبارک هم اقدام نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کدخبر: 1423640، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
یزد یکی از پیشگامان اهدای خون است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین