پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
مدیر پایگاه انتقال خون خراسان شمالی گفت: اهداکنندگان خون این استان سلول های بنیادی خود را هدیه می دهند.

شعارسال: دکتر احسان روشن روان، با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر طرح سپاس(اهدای سلول های بنیادی) در این استان آغاز شده است، افزود: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه های انتقال خون علاوه بر اهدای خون در طرح خداپسندانه اهدای سلول های بنیادی نیز شرکت کنند.

وی ادامه داد: سلول های بنیادی از طریق گرفتن پنج سی سی خون از شخص اخذ می شود و سپس به تهران برای شناسایی فرمول ژنتیکی صادر می شود.

روشن روان اظهار کرد: سلول های اخذ شده بعد از شناسایی فرمول ژنتیکی در بانک ژن ایران نگهداری می شود و در آینده مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.

وی بیان کرد: گاهی اوقات یک بیمار برای پیوند سلول نیاز به آن پیدا می کند تا برای پیدا کردن فرمول ژنتیکی مورد نیاز خود از چندین نفر تقاضا برای دادن آزمایش کند اما با اجرای این طرح سلول مورد نیاز ذخیره و سپس به راحتی در اختیار بیمار قرار می گیرد.

به گفته این مقام مسئول هفته ای یک مرتبه نمونه های هدیه شده به تهران ارسال و مابقی اقدامات در آنجا انجام می شود.

وی بیان کرد: این طرح برای بیماران مبتلا به سرطان طرح خوب و ضروری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 مرداد1396، کدخبر: 965-5714-5: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین