پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از راه‌اندازی مرکز پخش خون در شهرستان طبس خبر داد و گفت: این مرکز تا سه ماه آینده در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

شعار سال: محمدرضا عاملی از راه‌اندازی مرکز پخش خون تا سه ماه آینده در شهرستان طبس خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر کارهای ساختمانی و تجهیزاتی این مرکز در حال انجام است.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز پخش خونبیمارستان طبس به صورت مستقیم خون مورد نیاز بیماران خود را از این مرکز تامین می‌کند و دیگر نیازی نیست از مرکز استان درخواست دهد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین بیمارستان‌ها در کنار آزمایشگاه‌های خود قسمتی به نام بانک خون دارند که مرکز انتقال خون استان تنها جنبه نظارت و بازرسی از آن را برعهده دارد.

عاملی بیان کرد: در حال حاضر برای هر بیمارستان تعریف شده که بر حسب مصرف چه میزان فرآورده خونی نیاز دارد به طور مثال بیمارستان ولی‌عصر بیرجند روزانه نیاز به 10 واحد خون از گروه خونی O مثبت دارد.

وی افزود: به همین ترتیب هر گروه برای هر بیمارستان تعریف شده که بر حسب مصرف آن باید در اختیار بیمارستان قرار گیرد و اگر تمام شود دوباره درخواست چند واحد دیگر می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز انتقال خون استان اظهار داشت: در این زمینه جزو اداراتی هستیم که مشکل کمبود به طور محسوس قابل مشاهده است و در چند روز اخیر نیز طی آزمون از یک پزشک و سه کارشناس آزمایشگاه ثبت‌نام به عمل آمده است.

وی از خیران سلامت در خواست کرد به مرکز انتقال خون استان نیز کمک کنند تا بتوان یک زمین برای مرکز جامع انتقال خون استان خریداری شود.

عاملی گفت: در حال حاضر وضعیت استان با توجه به ساختارهای موجود طوری است که تولید خون استان پاسخگوی نیازها است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبیادامه داد: در چند سال اخیر وضعیت اعتبارات بسیار نامناسب بود و مجبور شدیم کارهایی که بر رو کیفیت تاثیر داشت را حذف کنیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود دو سال است که از لحاظ تجهیزات وضعیت خوبی داریم و حتی برخی تجیهزات را دپو داریم و به طور مرتب این تجهیزات به روزرسانی می‌شود.

عاملی از خریداری سه یخچال نگهداری فرآورده خونی برای استان خبر داد و گفت: این یخچال‌ها با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان خریداری شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبیاز وجود پنج مرکز خون‌گیری در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یک مرکز در طبس که هر روزه فعالیت دارد و یک مرکز قاین و فردوس هفته‌ای دو روز و دو مرکز بیرجند هم هر روزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش مراکز در استان گفت: چون نیاز استان تامین می‌شود برای افزایش این مراکز برنامه‌ای نداریم و بیشتر در زمینه سلامت خون کار می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 تیر 96، کد مطلب: 1448985:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین