پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
خراسان رضوی جزو سه تولید کننده اصلی خون شناخته شده و حجم و فرآورده‌های خونى در این استان بسیار بالاست و باید تولید را بیشتر کنیم.

شعار سال: حمید رضا اسلامى مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در نشست خبری با بیان اینکه ٦٨ هزار پلاسمای خون از خراسان رضوی به آلمان صادر شده است گفت:، چون درصد بالایی از اهدا کنندگان از خون تمیز برخوردار هستند ما توانسته ایم پلاسما خون و فرآورده‌های خونى خودمان تهیه کنیم و از آن برای بیماران تلاسمى و هموفیلی استفاده شود.

وی افزود: تولید خون و فرآورده‌های خونى در سال ٩٥ به حدود ٣٣٢ هزارو ٧٨٣ میرسد که از این مقدار حدود ٦٨ هزار و ٨٩٤ کیسه خون و فرآورده خونى برای بیماران تلاسمى و هموفیلی استفاده شده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در مورد تعرفه‌های پلاسما و فرآورده‌های خونى از جانب دولت گفت: ما برای کیسه‌های خونه تعرفه نداریم و رایگان هستند، اما برای فرآورده‌های آن تعرفه از سوى دولت اعلام شده که هر یک واحد پلاکت ٣٠ هزار تومان میباشد.

اسلامى افزود: سن اهدا کننده گان از ١٨ سال تا ٦٠ سال است که اهداکنندگان مستمر میتوانند تا ٦٥ سال هم خون بدهند.

وى در مورد آمار رشد اهدا کنندگان خون در سال ٩٥ گفت: اهداکنندگان خون در سال ٩٥ به ١٨٣ هزار ٤٥١ نفر میرسد که یک درضد افزایش داشته که از این مقدار ١٣٧ هزارو ٩٩٧ نفر خون دهند بودند که باز هم یک درضد رشد داشته ایم و ٤٥ هزار و ٤٥٤ نفر حائز اهدا خون شناخته نشدند.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی همچنین از درصد قابل توجه اهدا کنندگان مستمر گفت: ٧١ هزار و ٩٩٩ نفر ما در استان اهدا کننده مستمر داشته ایم که بالغ بر ۵۲ درضد از جمع اهدا کنندگان خون را تشکیل میدهند.

حمیدرضا اسلامى همچنین از مشارکت ٢٧ درصدی‏ اهداکنندگان با سابقه و مشارکت ٢١ درضدی اهداکنندگان بار اولی خبر داد و تصریح کرد: ٣٦ هزار و ٧٦٨ نفر اهداکنندگان باسابقه و ٢٨ هزارو ٣٢٠ نفر اهداکنندگان با اولی هستند.

دهه اهداى خون که به اهداى کریمانه شناخته شده از ١٠ تا ٢٣ خرداد میباشد که در روز ٢٤ خرداد روز اهدا خون نامگذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۷ خرداد 1396، کد مطلب:6117674 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین