پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
طراحان سلاح روسی بیش از 11000 نمونه سلاح و تجهیزات نظامی مدرن را در گردهمایی بین المللی تکنولوژی نظامی سال گذشته(2016) در مسکوی روسیه معرفی کردند. ما 8 مدل از برترین را آنها انتخاب کرده ایم.

شعارسال: بمب هوایی درِل

این بمب خوشه ای 540 کیلویی برای نابود کردن اهداف بزرگ در فاصله ی 30 کیلومتری طراحی شده است. میتوان آن را با رادار و امواج اینفرارد کنترل کرد و میتواند اهدافی به بزرگی ماشین های زرهی، نیروگاه تولید برق و حتی اردوگاه های مقر فرماندهی را از بین ببرد.

روبات سوراتنیک

این روبات میتواند برای پوشش دادن نیروهای زمینی، گشت و نگهبانی از یک منطقه مورد استفاده قرار گیرد. سیستم های آن قادر به ردیابی نیرو های دشمن هستند و سلاح های آن در مدل ساده ی اولیه شامل اسلحه AK-47M و یک تک تیرانداز دراگونف است که میتواند اهدافی را از فاصله ی 800 متری مورد هدف قرار دهد و کاملا از راه دور کنترل می شود.

توپخانه خودکفای فلوکس

این کامیون زرهی اولین توپخانه ی سیار خودکششی ارتش روسیه است. این سیستم به یک توپخانه 120 میلی متری و یک تیربار 12.7 میلی متری کُرد(KORD) است که روی سقف نصب شده و عملکرد توپخانه، سلاح دوربرد و خمپاره را ترکیب کرده است و می تواند به موقعیت دشمن از 100 متری تا 10 کیلومتری شلیک کرده و در طول حمله تغییر موقعیت دهد.

روبات تهاجمی یوران 9

این روبات در حقیقت یک اسلحه ی هوشمند خیلی بزرگ است که میتواند عملیات شناسایی انجام دهد، با یک تیربار 7.62 میلی متری برای سربازان آتش پوششی فراهم کند و حتی یک سلاح اتوماتیک 30 میلی متری دارد که گلوله آن قادر به نفوذ به بدنه خودرو های زرهی و سنگرهاست.

این روبات می تواند در فاصله ی 3 کیلومتری از هدایت کننده اش فعالیت کند و ترکیبی از 4 عملکرد در خودروهای نظامی است که هم یک ردیاب پیشرفته است و هم ضدنفر و ضد خودروهای زرهی، و حتی مجهز به موشک هدایت شونده ضدتانک آتاکا است.

خودروی ضدهوایی گیبکا- اس

این سیستم برای حفاظت نیروهای زمینی در برابر هواپیماهای دشمن کارایی دارد و میتواند هواپیماهایی که در فاصله نزدیک و بسیار نزدیک از زمین حرکت می کنند (فاصله 500 و 150 متری) و همچنین هلیکوپتر ها را مورد هدف قرار دهد. این دستگاه به جدید ترین سیستم موشکی قابل حمل دنیا، وربا مجهز شده است و میتواند 8 موشک را بر روی خود سوار کند.

مسلسل سبک RPK-16

این اسلحه مجهز به یک ریل برای قرار گیری هر نوع لنز برای هر نوع دید دلخواه است؛ دید دوربین آن را میتوان از دید در شب یا مدل حرارتی تا دوربین های تک تیراندازی تغییر داد.

طراحان این سلاح می گویند از آن می توان برای شلیک تک گلوله به اهدافی با شعاع 20 سانتی متر در فاصله ی 300 الی 400 متری استفاده کرد و حتی مشخصات فنی آن نشان می دهد که می توان افراد دشمن در فاصله 800 متری را مورد هدف قرار داد.

این اسلحه با خشاب گرد 96 گلوله ای خود تنها 4.5 کیلوگرم وزن دارد. (در مقایسه با این مدل؛ وزن تک تیرانداز دراگونف به 5.1 کیلوگرم می رسد)

روبات شناسایی ویکِر

روبات شناسایی و حمله ویکر بر پایه خودروی ضدنفر BMP-3 طراحی شده است. سیستم آن می تواند بر روی شاسی چرخ دار یا زنجیردار همانند تانک سوار شود. یک اسلحه 30 میلی متری ضد تجهیزات نظامی و یک تیربار 7.62 میلی متری دارد و مجهز به موشک های هدایت شونده ضد تانک Kornet-M است که عملکرد آن را در تمام موقعیت های زمینی تکمیل می کند.

در حالت خودکار آن، این روبات می تواند اهداف مورد نظرش را شناسایی، ردگیری و یا حتی فتح کند و تصمیم برای شلیک هر گلوله همچنان توسط هدایت کننده آن صورت می گیرد. دوربین HD سوار شده بر روی این روبات مجهز به یک تصویربردار گرمایی است که قابلیت عملیات در شب و روز را به این روبات داده است.

خودروی نفربر آب رو BT-3F

این نفربر جدید ارتش روسیه، نه تنها از راه زمین و آب می تواند 12 سرباز را منتقل کند، بلکه مجهز به یک برجک اسلحه نصب شده روی سقف با یک تیربار 7.62 میلی متری نیز هست که از راه دور کنترل می شود و صفحه نمایش و دید حرارتی دارد.

زره سنگین این نفربر می تواند در مقابل آتش یک تیربار 14.5 میلی متری KPVT در فاصله 200 متری مقاومت کند؛ ارتش روسیه قصد دارد در آینده تیربار 7.62 میلی متری را با کالیبرهای 12.7 یا 14.5 میلی متری تعویض کرده و حتی نارنجک انداز 30 یا 40 میلی متری نیز به برجک اسلحه آن اضافه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گانز مانیتور ، تاریخ انتشار خبر ، کدمطلب: 8044 ،www.gunsmonitor.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین