پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
طبق اخبار و اطلاعات رسیده مقدمات لازم برای واگذاری جنگنده سوخو مدل sm به کشورمان فراهم شده و در روزهای آینده باید منتظر تحویل این جنگنده به ایران باشیم.

شعارسال: عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با میزان با تایید خبر فوق با تاکید بر اینکه خریداری جنگندهها و ادوات نظامی در دنیای امروزی امری بدیهی و روشن است، اظهارکرد: ورود جنگنده‌های سوخو به کشورمان بدون شک در راستای پیشرفت صنایع دفاعی کشورمان به خصوص در بعد هوایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: جنگنده سوخو قابلیتهای زیادی را دارد که بدون شک در پیشبرد اهداف دفاعی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تعاملات میان ایران و روسیه در طی سالهای گذشته در موضوعات مختلف از جمله رویکردهای نظامی گسترش یافته است به گونهای که ما درباب واردات تجهیزات نظامی اقدامات بسیاری را انجام دادیم.

وی افزود: خریداری جنگندهها و ادوات نظامی در دنیای امروزی امری بدیهی و روشن است از این رو برطبق قراردادها و صحبتهای صورت گرفته میان ایران و روسیه مقرر شده است که ایران چند فروند جنگنده سوخو مدل sm از روسیه خریداری کند.

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است.

این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت‌گیری هوایی، می‌توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد.

این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به 5.4 ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

این جنگنده همچنین می‌تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو 30 SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است.

تسلیحات این جنگنده شامل تیربار، انواع بمب، موشک‌های هوا به هوا و نیز موشک‌های فراصوتی ضد ناو است.

موشک‌های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد 120 تا 300 کیلومتر است.

نخستین نمونه‌های ساخته شده از جنگنده‌های سوخو 30 SM در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت.

این جنگنده با جنگنده‌های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می‌کند و تمامی نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می‌نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی در نبرد هوایی برخوردار می‌گردد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تاریخ 6 آذرماه سال جاری در حاشیه اجتماع بزرگ بسیج با بیان اینکه ما در رابطه با تامین نیازهای دفاعیمان با هر مرجعی که قادر باشد نیازهایمان را تامین کند جز آمریکا و اسرائیل مذاکره خواهیم کرد، گفت: خرید سوخو در دستور کار قرار دارد و هدف ما تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری را هم مد نظر داریم.

ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در خصوص افزایش روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه و به تبع آن خرید تجهیزات نظامی از این کشور گفت: ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که علم در جهان کنونی به دو شیوه توسعه پیدا می کند؛ در نخستین شیوه، علم از طریق تلاش محققین و متخصصین یک کشور حاصل می شود که البته ممکن است نتیجه دیرتر از شیوه دوم حاصل شود؛ در شیوه دوم با همکاری و همسویی محققین داخلی با محققین خارجی و بهره گیری از تجربیات آنها، نتیجه ها و دستاوردها زودتر از شیوه اول حاصل می شود.

وی ادامه داد: در خصوص روابط دوستانه سالیان اخیر جمهوری اسلامی ایران و روسیه توجه به این نکته ضروری است که روس ها هم در جریان این روابط ، خود را نیازمند نظرات و پیشنهادات کارشناسی ما می دانند؛ البته که جمهوری اسلامی ایران نیز از گسترش و توسعه روابط با روسیه استقبال می کند.

حسن بیکی در ادامه با بیان اینکه همکاری های هسته ای، دفاعی و موشکی سالیان اخیر میان ایران و روسیه تا حدود زیادی "سایه اعتماد" را میان این دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: سود هر نوع همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در بحث هوایی، سود دو جانبه هم برای ما و هم برای آنها خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ما به دنبال تولیدات جدید در بحث هوایی اعم از "ناوگان نظامی" و "ناوگان ترابری" هستیم و ارتباط با روس ها و احیانا خرید هواپیماهای جنگنده ای از این کشور مثل سوخو 30 می تواند در افزایش تجربیات متخصصین هوایی ما تاثیر بسزایی داشته باشد همانگونه که پس از خرید سامانه دفاعی اس 300 از روسیه، چندین سامانه موشکی تولید داخل با این سامانه هماهنگ شدند و ارتقا پیدا کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار خبر 12 اسفند 1395، کدمطلب: 450484 ،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
هیچ تاثیری در صنعت هوایی ندارد جز اینکه جیب روسیه رو پر می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین