پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
خبرگزاری اینترفکس از امضای یادداشت تفاهم شرکت سوخو سازنده هواپیمای مسافربری سوپرجت۱۰۰برای بررسی امکان فروش این نوع هواپیما به یک شرکت ایرانی خبر داد.

شعار سال: یک منبع وابسته به صنعت هواپیما سازی روسیه که نام وی اعلام نشده است، روز جمعه افزود: یادداشت تفاهم امضا شده با شرکت ایرانی سند در برگیرنده چارچوب مسائل مرتبط به این هواپیما است و در شرایط کنونی لازم الاجرا نیست.اسپوتنیک نیز روز جمعه در این باره گزارش داد که سوخو هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

سوخو بزرگ ترین کارخانه هواپیماسازی روسیه در دو بخش نظامی و مسافربری یادگار صنعت هواپیما سازی شوروی به شمار می رود.روسیه از حدود دو سال پیش با برنامه امضای برجام و بازگشایی فضای بازرگانی، خواستار فروش هواپیمای سوپر جت ۱۰۰ به ایران شده است تا ضمن افزایش سطح ارزش روابط اقتصادی دو جانبه، فعالیت های خارجی خود را در صنعت هوایی نیز بیشتر کند.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه روز (سه شنبه) در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در تهران، اعلام کرد که هدف از پیشنهاد فروش این هواپیما، افزایش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه است.چنین به نظر می رسد که امضای یادداشت تفاهم مربوط به هواپیمای روسی در حاشیه این نشست با شرکت ایرانی امضا شده است.

پیش از این نیز دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفته بود که برای فروش این هواپیمای مسافربری به ایران علاقه مندیم.مسکو در این زمینه برنامه فروش حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای سوخو سوپر جت را در دستور کار قرار داده است که می تواند به تولید آن به صورت مشترک در ایران منجر شود.

سوخو ۱۰۰ یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای با ظرفیتی بین ۷۵ تا ۹۵ صندلی است که شرکت روسی از سال ۲۰۰۰ طرح ساخت مشترک آن را با غرب کلید زد و از سال ۲۰۰۸ نیز وارد سفرهای هوایی در جهان شد.روسیه که اکنون صنعت هواپیماسازی برجای مانده از دوران شوروی سابق را احیا کرده است، می خواهد با برگ برنده هواپیمای فوق مدرن سوپرجت و همچنین اتکا به تولیدات چند شرکت معتبر و خوشنام روسی که بر خلاف توپولف سابقه ای از بروز سوانح هوایی ندارند، در بازار بین المللی به ویژه ایران حضور بیشتری یابد.

براساس گزارش های فنی و تخصصی ارائه شده، سوپر جت ۱۰۰، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین آن توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان، بیشترین دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مانند موتور، سامانه های فرود، الکترونیکی و دیگر قطعات کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و... هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در فرودگاه های کشورهای مختلف از جمله ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف شش پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه هفت سال پیش بهره برداری از این نوع هواپیما را آغاز کرده و شرکت سوخو نیز تا کنون سفارش ساخت ۱۹۷ فروند را دریافت کرده که ۴۹ فروند آن ر اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهایی مانند اندونزی و ارمنستان قرار گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 26 آذر 95، کد مطلب: 327506: www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین