پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکرات شرکت‌های ایرانی با بسیاری از هواپیما سازان جهان ادامه دارد، اظهار کرد: امکان آن است که به هواپیماهای ساخت کشور روسیه به شکل جدی توجه شود اما ایرلاین‌های ایرانی به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر علاقه چندانی با مذاکره در این رابطه داشته باشند.

شعار سال: مسعود اسعدی سامانی عنوان کرد: پس از انکه فضای بعد از تحریم برای انجام مذاکرات با شرکت‌های هواپیماساز بین المللی پیش آمد. ایرلاین‌های ایرانی از تمام ظرفیت خود برای حضور در این بازارها استفاده کردند.

به گفته وی در این راستا چه مذاکره مستقیم با شرکت‌های هواپیما ساز و چه مذاکره برای دریافت منابع مالی لازم پیگیری شده‌اند و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیماساز چین و ژاپن نیز شانس انرا دارند که در بازار ایران حضوری جدی داشته باشند، تاکید کرد: هنوز هیچ موضوعی قطعی نشده است اما می‌توان گفت شرکت‌های مانند میتسوبیشی ژاپن و کمک چین نیز در برنامه‌های آتی شرکت‌های ایرانی حضور داشته باشند.

اسعدی سامانی درباره احتمال استفاده از ظرفیت شرکت سوخو روسیه نیز گفت قطعا در فضای پس از لغو تحریم‌ها امکان مذاکره با تمام شرکت‌های هواپیماساز وجود دارد و در این بین هواپیماسازهای روس نیز استثناء نیستند اما این شرایط و سیاست‌های ایرلاین‌های ایرانی است که مشخص می‌کند مذاکرات با کدام هواپیماسازها صورت گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ یک از شرکت‌های ایرانی اقدام مستقیم و رسمی برای خرید هواپیمای سوخو انجام نداده‌اند. البته در این زمینه پیشنهادهایی مطرح شده اما هیچ‌یک در فرآیند معامله قرار نگرفتند.

پس از آنکه با تغییرات سیاسی در ایالات متحده امریکا بحث ورود بوئینگ به ایران با چالش‌های جدید مواجه شد، مسئولان از تنوع بخشیدن به انتخاب‌های ایران در بازارهای جهانی سخن گفتند.

در این بین گزینه‌هایی همچون بمباردیه کانادا، امپرائر برزیل و میتسوبیشی ژاپن مطرح شدند و حتی مذاکرات ابتدایی با آن‌ها نیز تایید شد. با وجود آنکه رسانه‌های روسیه در ماه‌های گذشته چندبار خبر از آغاز مذاکرات ایران برای خرید سوخو ۱۰۰ دادند اما این موضوع همواره از سوی طرف‌های ایرانی تکذیب شده است.

سابقه نه چندان مثبت پرواز با هواپیماهای روس در آسمان ایران اصلی ‌ترین عامل برای کاهش علاقه ایرلاین‌های ایرانی به خرید این هواپیماها بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 5 آذر 95 ، کد مطلب: 95090502864: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین