پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
طبق اخبار و اطلاعات رسیده مقدمات لازم برای واگذاری جنگنده سوخو مدل sm به کشورمان فراهم شده و در روزهای آینده باید منتظر تحویل این جنگنده به ایران باشیم.
شعارسال: حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی با تایید خبر فوق با تاکید بر اینکه خریداری جنگنده ها و ادوات نظامی در دنیای امروزی امری بدیهی و روشن است، اظهارکرد: ورود جنگنده های سوخو به کشورمان بدون شک در راستای پیشرفت صنایع دفاعی کشورمان به خصوص در بعد هوایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جنگنده سوخو قابلیت های زیادی را دارد که بدون شک در پیشبرد اهداف دفاعی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تعاملات میان ایران و روسیه در طی سال های گذشته در موضوعات مختلف از جمله رویکردهای نظامی گسترش یافته است به گونه ای که ما درباب واردات تجهیزات نظامی اقدامات بسیاری را انجام دادیم.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ایران ظرفیت استفاده از جنگنده ها را به منظور تقویت بنیه دفاعی خود دارد تاکید کرد: در دنیای امروز و با توجه به تهدیداتی که در قبال کشورمان وجود دارد دست یابی به پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی امری لازم و ضروری است و ما نباید از آن غافل شویم.

بر اساس این گزارش، هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت گیری هوایی، می توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می تواند نزدیک به 4/5 ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می کند.

این جنگنده همچنین می تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو 30 SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است. تسلیحات این جنگنده شامل تیربار، انواع بمب، موشک های هوا به هوا و نیز موشک های فراصوتی ضد ناو است. موشک های فراصوتی که می توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد 120 تا 300 کیلومتر است.

نخستین نمونه های ساخته شده از جنگنده های سوخو 30 SM در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت. این جنگنده با جنگنده های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می کند و تمامی نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی درنبرد هوایی برخوردار می گردد.

گفتنی است سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تاریخ 6 آذرماه سال جاری در حاشیه اجتماع بزرگ بسیج با بیان اینکه ما در رابطه با تامین نیازهای دفاعیمان با هر مرجعی که قادر باشد نیازهایمان را تامین کند جز آمریکا و اسرائیل مذاکره خواهیم کرد، گفت: خرید سوخو در دستور کار قرار دارد و هدف ما تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری را هم مد نظر داریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری دمادم، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 7706415، www.damadam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین