پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور گفت: آیین نامه ورزش پهلوانی برای نخستین بار در دست بازنگری و اصلاح است و حداکثر تا دو ماه آینده تکمیل و ابلاغ خواهد شد.

شعارسال: مجتبی جوهری که روز سه شنبه برای بازدید از اردوی آمادگی تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای در اراک به این شهر سفر کرده بود، اظهار داشت: کار بازنگری و اصلاح آیین نامه براساس روش و نگاه ورزشی، فرهنگی و اخلاق مداری توسط کارشناسان، پیشکسوتان و اهل فن این ورزش در دست بررسی است که پس از تکمیل و ابلاغ آن، تمامی مسابقات براساس این آیین نامه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آیین نامه در فصل های تیمی، هنرهای فردی و کشتی زورخانه ای تنظیم شده که هر کدام بندها و تبصره های جداگانه را شامل می شود، افزود: آیین نامه پیشین پاسخگوی ورزش پهلوانی و زورخانه ای امروز نیست، این ورزش سابقه دیرینه در ایران دارد اما هنوز صاحب یک آیین نامه نیست که این کار را به سامان رساندیم و در سطح بین المللی هم تعمیم خواهیم داد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور خاطر نشان کرد: اکنون ۹۰۰ زورخانه در کشور وجود دارد، که حدود ۷۰ زورخانه در حال تعمیر، تکمیل و بازسازی است.

جوهری ادامه داد: برای تامین نیروهای انسانی متخصص، ۲۸۰۰مربی، ۲هزار مرشد و حدود ۴۸۰ داور کم داریم که تامین این تعداد نیروهای متخصص در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این ظرفیت های خالی را پر کنیم، عزم ملی می طلبد و یکی از تکلیف های مهم فدراسیون این است که برای مناطق هفت گانه کشور حداقل در طی سال، ۶۰ مرشد آموزش داده شود و موضوع داوری، مربیگری و مرشدی باید کاملا تخصصی شود و هر استان در حیطه و دایره کاری خود فعالیت داشته باشد.

جوهری بیان داشت: در کنار مسایل آموزش و گسترش این ورزش، استفاده از ظرفیت ها و فضاهای موجود استان ها، رتبه بندی مرشدها، داوران و مربیان از دیگر برنامه های این فدراسیون است و در بازنگری آیین نامه، جایگاه مرشد، مربی و داور مشخص شده است.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور اظهار داشت: استان مرکزی به همراه چند استان همجوار به عنوان منطقه شش درنظر گرفته شده اند که دبیرخانه این منطقه در اراک بوده و تیمور همتی، رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی به عنوان دبیر آن معرفی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 فروردین1396، کدخبر: 3940656: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین