پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه به صحنه دوئل نامزد مستقل با رقیب خود از حزب راست افراطی تبدیل شد.

شعارسال: به نقل از رویترز، دومین دور از مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه در حالی پایان یافت که «امانوئل ماکرون» وزیر دارایی سابق و نامزد مستقل این دور از رقابت ها، همچنان برتری خود را نسبت به سایر رقبای حاضر در گود انتخاباتی حفظ کرد.

این در حالی است که ۱۹ روز مانده به برگزاری دور نخست رقابت که در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار می شود، ماکرون با اصلی ترین رقیب خود «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی «جبهه ملی» به شدت درگیر شد و وی را دروغگو خطاب کرد.

در این مناظره ۴ ساعته، لوپن مهاجر ستیز که خواهان برگزاری همه پرسی فرگزیت (جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا) است، خطاب به ماکرون که بسیاری وی را نماد تغییر در سیاست فرانسه می بینند، گفت: نباید تظاهر کنی که پدیده نویی هستی آن هم وقتی شبیه فسیلی حرف می زنی که حداقل ۵۰ سال قدمت دارد.

ماکرون نیز در پاسخ به وی گفت: از بابت اینکه باید بگویم شما هم همان دروغ هایی را به مردم تحویل می دهید که ما نظیر آنها را ۴۰ سال از پدرتان شنیدیم، متاسف هستم.

در این مناظره که بین ۱۱ رقیب انجام شد، ماکرون جایگاه دوم را به لحاظ توانایی قانع کردن مخاطب کسب کرد حال آنکه به لحاظ کیفیت برنامه در جایگاه نخست قرار گرفت.

در این میان، نظرسنجی ها به اتفاق از پیروزی ماکرون بر لوپن در دور نهایی انتخابات که در تاریخ ۷ می (۱۷ اردیبهشت) برگزار می شود، خبر می دهند حال آنکه شمار بالای رای دهندگان نامطمئن (آنهایی که هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند)، آینده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را مبهم می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16فروردین1396، کدخبر: 3944805: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین