پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دهستان پیان که در ۱۶ کیلومتری شمال شرق شهرستان ایذه واقع شده است، همه ساله در ایام نوروز مقصد خیل عظیمی از گردشگریان شهرستانی است.

شعار سال: طبیعت بکر، دشت‌های سرسبز ، جنگل‌های طبیعی، رودخانه کارون، آثار باستانی و بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) نه تنها در ایام نوروز بلکه تا فصل پاییز میزبان گردشگرانی از شهرهای مختلف ایران است.


در ادامه به معرفی برخی از نقاط گردشگری این دهستان پرداخته ایم

*امامزاده سلطان ابراهیم(ع)

بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) در۴۰ کیلومتری پیان ۵۶کیلومتری ایذه قراردارد. بعد از عبوراز دهستان پیان و روستای تاکوتر به فاصله ۱۰کیلومتری به سه راهی روستای گلزار میرسیم و به سمت چپ حرکت میکنیم روستای گلزار می رسیم بعد از عبور از جاده جنگلی و راه پرپیج خم به روستای شوار میرسیم و آنجا با قایق فاصله چند دقیقه راطی کرده تابه روستای کارتا (امام زاده سلطان ابراهیم ) میرسیم.

مردمان بختیاری ارادت خاصی به این امامزاده دارند طوری که سوگند به نام این امامزاده درگفتار آنها زیاد شنیده می شود.

همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی زائرانی از شهرهای استان خوزستان و استان‌های همجوار (بخصوص چهارمحال بختیاری و اصفهان) برای زیارت این امامزاده به ایذه سفر می‌کنند.

*دلی آبغار طبیعت بکر کمتر دیده شده

منطقه دلی آبغار در ۲۰ کیلومتری پیان و در ۳۶ کیلومتری شهرستان ایذه قرار دارد و ازتوابع دهستان پیان می باشد بعد از عبور از پیان نرسیده به روستای تاکوتر سمت چپ بسمت شمی به روستای کل چنار می رسیم جاده این منطقه بعدکل چنار شنی می باشد.

دلی آبغار منطقه ای بکر و زیبایی می باشد در کنار دریاچه زیبای سد شهیدعباسپور که هر سال مسافرانی که با این منطقه آشناهستن برای تفریح چند روزی را در کنار کارون چادر برپا می کنند.

باتوجه به اینکه جاده این منطقه مناسب نمی باشد و مردم کمتر’رفت وآمد می کنند طبیعت بکر و دست نخورده ای می باشد لذا ازمسافران درخواست می شود درصورت سفر به این منطقه در حفظ و نگهداری درختان دلی آبغار همکاری کنند.

*منطقه گلزار

منطقه توریستی گلزار در بیست کیلومتری پیان قراردارد، این منطقه دارای پوشش گیاهی و جنگل بلوط می باشد و باتوجه به احداث کمپ گردشگری در فصل بهار میزبان مسافران نوروزی است.

*منطقه تاریخی شمی ایذه

در نه کیلومتری روستای شمی از دهستان پیان در شمال شهرستان ایذه، آثاری باستانی متعلق به دوره الیمائیه ۱۷۱- ۱۳۸ قبل از میلاد مشتمل بر مجسمه معرف سردار پارتی، سنگهای مرمری، گورستان باستانی کشف شده است.

مجسمه سردار پاراتی تمام قد به ارتفاع ۲۸۵ و عرض ۷۰ سانتی متر با جنس برنز است. کشف این مجسمه منحصر به فرد، تاریکی های تاریخی دوره پاراتی در سرزمین ایلامیان را روشن ساخت. این مجسمه اینک در موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری عصر ایذه، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396، کد مطلب: 51240: www. asreizeh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین