پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
شهرستان شوشتر هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده و نگین گردشگری استان خوزستان محسوب می شود.
شعارسال: علی محمد چهارمحالی در این خصوص اظهار داشت: هر ساله یک سری آماده سازی‌ها در قالب جلسات در اداره میراث فرهنگی شوشتر برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز انجام می شود و امسال نیز آموزش و هماهنگی های لازم راهنماها برای هدایت بازدیدکنندگان نوروزی از نقاط تاریخی شهرستان شوشتر انجام شده است.

چهارمحالی افزود: شهرستان شوشتر به لحاظ گردشگری نگین استان خوزستان است و هر ساله اوایل فصل بهار گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران مانند تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی و غربی برای دیدن مناطق تاریخی به این شهرستان می‌آیند.

وی گفت: شهرستان شوشتر اماکن تاریخی و مذهبی زیادی از جمله سازه‌های آبی این شهرستان که ثبت جهانی شده است، دارد و از دوران حکومت هخامنشیان تا ساسانیان به یادگار مانده است و 7 آسیاب از این سازه‌های آبی که دچار آسیب شده بود مرمت شده و آماده بازدید گردشگران در ایام نوروز است.

رئیس میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به دیگر نقاط دیدنی شهرستان شوشتر گفت: قلعه سلاسه، پل لشکر، کاروانسرای افضل، مسجد جامع ، خانه مستوفی، پل شاه علی، بندخاک، چشمه سی زنگر از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

چهارمحالی تصریح کرد: چشمه سی زنگر که مردم این منطقه اعتقاد دارند آب آن مقدس بوده و شفابخش است هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی است.

وی گفت: کاروانسرای افضل که بنای آن مربوط به دوره قاجاریه است، کارگاه‌های صنایع دستی از جمله سفال گری، جاجیم بافی ، نقاشی و ... از جمله صنایع دستی مورد توجه بازدید کنندگان است.

رئیس میراث فرهنگی شوشتر به اماکن مذهبی این شهر افزود: مقام صاحب الزمان که جایگاه ویژه‌ای از نظر مذهبی برای مردم این شهرستان و حتی کشورهای شیعی دارد همه ساله بازدید کنندگان بسیاری دارد و همچنین امام زاده عبدالله که گردشگران زیادی برای بازدید می‌آیند و از نظر کنبد سازی‌های که به سبک اواخر دوره صفوی ساخته شده است در نوع خود بی نظیر است.

چهارمحالی در پایان افزود: هر ساله در هفته اول فروردین بیشترین گردشگران را از استان‌های دیگر کشور داریم و از هفته دوم خوزستانی ها و در طول سال گردشگران خارج از کشور راداریم که خوشبختانه هر سال رو به افزایش هست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 465131، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین