پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
عوامل مؤثر انتخاب رشته دانش‌آموزان، نظر والدین و دانش‌آموزان، سوابق تحصیلی، نظر مشاور و دبیران و آزمون توانایی و رغبت هستند.

شعار سال: همایش مدیران و مشاوران دبیرستانهای متوسطه ی دوره ی اول دخترانه و پسرانه ی دزفول در سالن پژوهش سرای فرهیختگان این شهرستان برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول در نشست فوق عنوان داشت: دستورالعمل جدید هدایت تحصیلی به مدارس متوسطه ی دوره ی اول ارسال شده است.
دبیر کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش دزفول در ادامه ی سخنانش خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی بر مبنای چهار عامل استعداد، علاقه، نیاز و امکانات استوار می باشد.

"حسن مرتضوی” افزود: هدایت تحصیلی عبارت است از فرآیند ارائه ی خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، توانایی ها و ویژگی های شخصیتی خویش، شاخه ها و رشته های تحصیلی، حرف و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند.

وی اضافهکرد: دانش آموزان باید بر همین اساس شاخه و رشته ی تحصیلی مناسب خود را آگاهانه انتخاب کنند. بنابراین هدایت تحصیلی یک فرآیند است و یک نقطه ی محدود نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول اظهار داشت: جهت گیری صحیح هدایت تحصیلی در دوره ی ابتدایی و با همکاری مربیان مدارس و همکاری خانواده ها شکل می گیرد.

دبیر کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش دزفول اذعانکرد:باید کاری کنیم تا در مدرسه، استعداد، علاقه و گرایش شغلی و تحصیلی دانش آموز در مقاطع پایین تحصیلی شکوفا شود.

مرتضوی تاکید نمود: این موضوع باید به اطلاع خانواده ها نیز برسد تا آنها هم بتوانند با درک درست از واقعیات جامعه در انتخاب رشته ی تحصیلی و شغلی فرزندانشان با آموزش و پرورش همکاری مطلوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی های شخصیتی، کمک به انتخاب آگاهانه ی رشته ی تحصیلی و مسیر آینده ی شغلی و حرفه ای، کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست های توسعه ای کشور از مهترین اهداف بارز هدایت تحصیلی بشمار می آیند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: در مسیر هدایت تحصیلی، جلب و مشارکت تمامی عوامل مدرسه ای، اداری، آموزشی، پرورشی، رسانه، خانواده و دستگاه های اجرایی ذیربط ضروری و الزامی به نظر می رسد.

دبیر کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش دزفول عوامل مؤثر و دخیل در انتخاب رشته دانش آموزان رانظر والدین، نظر دانش آموزان، سوابق تحصیلی، نظر دبیران، نظر مشاور و آزمون توانایی و رغبت دانست.

مرتضوی در پایانتوضیح داد: اگر مدارس در فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان با خانواده ها همکاری بیشتری داشته باشند، قطعاً آموزش و پرورش با کیفیت بالاتری انجام خواهد شد و در این راستا مدیران و مشاوران باید زمینه ی همکاری لازم خانواده ها با مدارس را فراهم کنند.

"کاظم حاجی غلامرضا” کارشناس آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش دزفول نیز در این همایش در خصوص شیوه برگزاری آزمونهای نوین مشاوره ای در مدارس توضیحاتی را از طریق پرده نگار ارائه داد.

در ادامه، مسئولین حوزه های آموزش متوسطه دوره ی اول و مشاوره ی آموزش و پرورش دزفول به سئوالات مکتوب مدیران و مشاوران پاسخ دادند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دزفول امروز، تاریخ انتشار 16 فروردین 1396، کد مطلب:315328: www.deztoday.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
واقعیت هدایت تحصیلی وجود ندارد و تنها یک حرف و یک طرح کاغذی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین