پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خانه های هلال می تواند زمینه ساز افزایش توانمندی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان، سالمندان و میانسالان و صدای رسای محرومان و حاشیه نشینان باشد.
شعارسال: علی خدادادی در آیین افتتاح خانه هلال مسجد الهادی در کوی زیتون کارگری اهواز، اظهار کرد: هلال احمر با توجه به اهداف هفت گانه و رسالت منطقه ای و بین المللی که دارد، زمینه ساز رفع رفع آلام مظلومان و نیازمندان است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان با توجه به رسالت ذاتی خود خانه های هلال را تشکیل می دهد که این خانه ها می تواند زمینه ساز رفع آلام نیازمندان و محرومان باشد.

* خانه های هلال، زمینه ساز افزایش توانمندی همه اقشار جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه خانه ی هلال می تواند وسیله مناسبی برای رساندن صدای مردم محروم به مسئولان ارشد جامعه باشد، تصریح کرد: خانه های هلال می توانند زمینه ساز افزایش توانمندی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و سالمندان و میانسالان باشند.

* آموزش مردم برای مصون سازی در برابر آسیب های طبیعی و اجتماعی در خانه های هلال

خدادادی، با بیان اینکه هرکس به فراخور نیاز خود می تواند آموزش های لازم را در خانه های هلال فرا بگیرد و در راستای آن آموزش ها، توانمندی لازم را کسب کند، گفت: یکی از رسالت های اصلی خانه هلال، آموزش مردم برای مصون سازی در برابر آسیب های طبیعی و اجتماعی است و باعث کاهش خطرپذیری حوادث می شود که در خوزستان با توجه به زمینه های مساعد و وجود 2میلیون جوان، زمینه های بهره گیری از این آموزش ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خوزستان در حال حاضر اقدام به اجرای برنامه ی ملی خانه های هلال در استان با توجه به وجود مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار کرده است.

* شناسایی و رفع نیازهای مناطق حاشیه نشین توسط نیروهای خانه هلال

به گفته ی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، خانه های هلال، مجموعه ای از نیروهای تاثیرگذار و توانمند هستند که با استفاده از توان آنها نیازهای ضروری مناطق حاشیه نشین شناسایی و رفع می شود.

خدادادی با بیان اینکه آموزش همگانی محور اصلی تمام برنامه های هلال احمر است، افزود: متأسفانه از هر 100 نفر در جامعه ما، 9 نفر آمادگی مقابله با مخاطرات را دارند و آموزش های لازم را دیده اند که این زنگ خطری برای استان محسوب می شود.

وی عنوان کرد: زمینه های خطر و آسیب های زیادی در جامعه وجود دارد که باید آموزش های لازم را به افراد مختلف جامعه بدهیم.

* شناسایی نیازهای نیازمندان جامعه با برنامه ریزی مناسب از طریق خیرین و توانمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه امکانات و توسعه زیرساخت ها در خوزستان در حاشیه شهرها به اندازه کافی نبوده است، گفت: با برنامه ریزی مناسب از طریق خیرین و توانمندان پس از شناسایی نیازهای محرومان و نیازمندان جامعه، می توان در راستای رفع نیازهای ضروری آنها گام های بلندی برداشت.

* شهدای مناطق حاشیه نشین، نماد علاقمندی به انقلاب و نظام

به گفته خدادادی، مناطق حاشیه نشین شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند که بیانگر علاقه آنها به نظام است و ما هم با توجه به این اعتماد و خلوص نیت، باید قدم های بیشتری برای آنها برداریم.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاح خانه هلال مسجد الهادی کوی زیتون کارگری اهواز، با حضور اقشار مختلف مردم، امام جماعت مسجد و معتمدان محلی و با مشارکت کارکنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر اهواز و اعضای این خانه برگزار شد.

پیش از این، در اهواز 4 خانه هلال در شهرک برق، روستای صفاک، روستای شهید علی چعب و کوی علوی راه اندازی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کدخبر: 462081، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین