پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال احمر باید با آموزش های خود در کنار مردم باشد، گفت: با تشکیل معاونت آموزش و پژوهش،آموزش در جمعیت هلال‌احمر سامان یافته و دارای چارچوب مناسبی شده است.

شعارسال: نشست هماهنگی معاونتهای آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر سراسر کشور به مدت دو روز در این معاونت برگزار شد.

علی اصغراحمدی در افتتاحیه این مراسم با اشاره به از بین بردن خلاهای آموزشی در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: آموزش‌های جمعیت هلال احمر در سه بخش عمده دانشگاهی، درون سازمانی و مردمی انجام ‌می‌گیرد که با توجه به راه اندازی معاونت آموزش انتظار می‌رود این آموزش‌ها متمرکز شود.

وی هلال‌احمر را نهادی مردم نهاد خواند و تاکید کرد: خانه‌های هلال باید در تمام روستاهای کشور ایجاد شده و آن‌ها را ساماندهی کنیم که این امر مستلزم آموزش است.

وی گفت: نسبیت آمادگی در جمعیت هلال‌احمر بالا است و ما باید با آموزش‌های خود در کنار مردم باشیم و سطح آگاهی و بیداری آنان را افزایش دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تبیین سیاست‌های کلان، و روشن ساختن مواضع معاونت آموزش، پژوهش و فناوری را امری مهم قلمداد کرد و بیان داشت: با تشکیل این معاونت، آموزش در جمعیت هلال‌احمر سامان یافته و دارای چارچوب مناسبی می‌شود.

*عدم پیشرفت آموزش بدون تحقیق و پژوهش

عضو کمیسیون آموزش مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در جمع معاونین آموزش و پژوهش هلال‌احمر استان‌ها بیان کرد: سیاست وجودی هلال‌احمر کمک به انسان‌ها و انسانیت، فارغ از تبعیض‌های نژادی، دینی و مکانی است.

اسفندیار اختیاری ادامه داد: در زمانی که تمامی انسان‌ها نیازمند یاری هستند، هلال‌احمر حضور دارد و این مسئله قابل قدردانی است.

ایشان با تآکید بر مباحث مربوط به مهارت و آموزش همگانی تصریح کرد: آموزش‌ نیازمند پژوهش است و بدون تحقیق پیشرفتی حاصل نخواهد شد. به همین دلیل ماموریت دانشگاه‌ها این است که دانشجویان را به سمت تاسیس دانشگاه‌های دانش بنیان سوق دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس توجه به پژوهش‌های کاربردی را دارای اهمیت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به مباحث پژوهشی توجه ویژه‌ای دارد زیرا باعث پذیرش بهتر آموزش‌ها در جامعه می‌شود.

اختیاری خاطرنشان کرد: مبحث مهم در آموزش‌های کنونی بحث مربوط به اقتصاد دانش بنیان است و باید در همه دانشگاه‌ها رواج یافته و دانشجویان آن را فرا گیرند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه تهران باید به دانشجو ابزاری بدهیم تا بتواند فکر و ایده خود را در راستای تخصص خود حرکت دهد.

* معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و مراکز علمی- کاربردی دو جایگاه مهم در آموزش‌های جمعیت

حجت الاسلام معزی اظهار داشت: شناخت جامعه از وظایف و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر تنها در مواقع بحران و وقوع حوادث است و به همین دلیل هلال احمر نیازمند تبلیغ و تعریف بیشتری برای شناخت بهتر افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه علم آموزی باعث آشکار شدن حقایق می‌شود، ادامه داد: هر آنچه از علم و دانش که به سود بشریت باشد و انسان را به سوی تکامل سوق دهد و موجب شایستگی در بندگی شود ارزشمند بوده و برکت دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به آیات قرآن در خصوص یادگیری اسما حقایق توسط حضرت آدم تصریح کرد: فراگیری علم و یادگیری دانش برای مردان و زنان از واجبات بوده و علم‌یابی را دلیل برتری آدم بر سایر مخلوقات دانست.

به گفته معزی، ایمان قبل از علم دارای اهمیت است و در هر علمی می‌توان قدرت لایتناهی پروردگار بلندمرتبه را یافت، پس آنانی که ایمان آورده و آموخته‌اند دارای مرتبت و درجه والایی نزد خداوند هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر وظیفه خود در جمعیت را ارتقا فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: آموزش علم و دانش با استناد به قرآن نباید مستقیم باشد و بهتر است از زبان کنایی و استعاری در آموزش‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه در مرحله اول به هیئت علمی آن و در مرحله بعد به کتابخانه آن است، بنابراین باید از بحث‌های شعارگونه دست برداشته و وارد عمل شویم و مهارت‌های جدید را آموزش دهیم.

حمید جمال‌الدینی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر و رئیس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران ضمن قدردانی از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معزی و روسای مراکز، مراکز علمی- کاربردی و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری را دو جایگاه مهم برای آموزش‌های هلال‌احمر برشمرد.

وی در بیستمین سالگرد موسسه، راه‌اندازی این تفکر را توسط پیشکسوتان ارج نهاده و از آن به عنوان نقطه عطف آموزش‌های‌ جمعیت هلال‌احمر یاد کرد.

گفتنی است، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر هر کدام در برنامه های جداگانه ای از نمایشگاه اختراعات و فعالیت‌های مراکز علمی- کاربردی، با رشته‌ها و فعالیت‌های آنان آشنا شده و به بحث و گفتگو با مخترعین و کارآفرینان پرداختند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1395، کدخبر: 3616397: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین