پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: بیش از 1500 نفر در زمینه سلامت‌یار آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در این زمینه باید توجه داشت که با اجرای طرح سلامت‌یار نمی‌خواهیم داوطلبان هلال‌احمر را استخدام بیمارستان کنیم.
شعار سال: به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان، علی‌اصغر احمدی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال‌احمر برگزار شد، در رابطه با طرح سلامت‌یار اظهار داشت: این طرح در هفته هلال‌احمر کار خود را آغاز کرده و بیش از 1500 نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند. در این زمینه باید توجه داشت که با اجرای طرح سلامت‌یار نمی‌خواهیم داوطلبان هلال‌احمر را استخدام بیمارستان کنیم.

وی افزود: در واقع طرح سلامت‌یار خلاء برخی از بیماران را در رابطه با نبود همراه برطرف کرده چرا که بسیاری از بیماران به دلیل کهولت سن یا رفتن به کما هیچگونه همراهی نداشته و اجرای این طرح می‌تواند در کمک به این بیماران مفید باشد. همچنین در مورد اجرای این طرح باید توجه داشت که قرار نیست اسرار بیمار را بدست اوریم یا اقدامات درمانی و پرستاری برای آن انجام دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در واکنش به این موضوع که سازمان نظام پرستاری به دلیل اجرای طرح سلامت‌یار قصد دارد از جمعیت هلال‌احمر در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ شکایت کند اظهار داشت: ما به عنوان سازمانی به اسم هلال‌احمر باید در رابطه با اجرای این طرح با کسی مذاکره کنیم که قدرت و اختیار تصمیم‌گیری داشته باشد به طور مثال در رابطه با موضوع جاده‌ها قرار نیست به شرکت‌ تعاونی‌های مسافربری صحبت کنیم بلکه مذاکره و گفت‌وگوی ما در این زمینه وزارت راه است، لذا درمورد بحث بیمارستان‌ها نیز در این رابطه با وزیر بهداشت گفت‌وگوهای لازم را داشته‌ایم.

احمدی با اشاره به اینکه ضمن احترامی که برای سازمان نظام پرستاری قائلیم گفت: این سازمان یک نظام صنفی بوده و ما برای موضوع اجرای طرح سلامت‌یار با متولیان امر صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دنیا هلال‌احمر ایران از برجسته‌ترین هلال‌احمرهای جهان بوده و ماموریت‌های ما متناسب با برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ انجام می‌گیرد لذا طرح شکایات طرح پرستاری در مورد سلامت‌یار سبب شده که خبری از فعالیت‌های ما به این فدراسیون برسد و این را یک فال نیک برشمرده و قدرتی برای خود می‌دانیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درمورد بودجه هلال‌احمر اظهار داشت: دولت در سال 94 از حیث درآمد و منابع به ویژه در پایان سال با سختی مواجه شد لذا پیش‌بینی می‌کردیم که هلا‌ل‌احمر از ردیف 10 و 12 ، 7 هزار میلیارد عددی که در این زمینه برای ما اختصاص داده بودند بهره‌مند شویم ولی محدودیت‌هایی در این زمینه پیش آمد.

احمدی اضافه کرد: بالاخره با محدودیت‌هایی که برای دولت به وجود آمده بود پیشنهاد ما به دولت رفت و دولت نیز مصوب کرد تا سازمان مدیریت بتواند بخشی از اعتبار ما را تامین کند. بر همین اساس قرار شد 15 درصد از این مبلغ به ما پرداخت شود و این میزان نیز به خزانه فرستاده شد ولی متاسفانه پولی به ما ارائه نشد.

وی گفت: البته آقای نوبخت قول داده‌اند که خلاءها را در این زمینه جبران کنند و با توجه به اینکه هلال‌احمر برای امداد و نجات باید ابزارهای لازم را همچون بالگرد داشته باشد توجه به بودجه این سازمان حائز اهمیت است.

احمدی با اشاره به اینکه دو فروند بالگرد به 17 بالگرد سابق امداد و نجات اضافه شده است، گفت: 2 بالگرد نیز در حال آماده شدن بوده و امیدواریم بزودی در اختیار سازمان قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در رابطه با کسر بودجه 100 میلیارد تومانی هلال احمر در سال جاری گفت: این اقدام براساس پیشنهاد چاپ نشده در مجلس صورت گرفت و ما نیز خبری از این موضوع نداشتیم البته اینکه ارتش تقویت شود جای خوشحالی دارد ولی راضی به تضعیف جمعیت هلال‌احمر نیستیم و همچنین از اینکه در رابطه با این آیین‌نامه بی‌دقتی شد گلایه داریم.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه به این آیین‌نامه دقت نکرده بود گلایه‌مندیم.

احمدی در رابطه با فعالیت داروخانه‌های هلال احمر اظهار داشت: این موضوع جزو سیاست‌های هلال احمر بوده ولی ما رقیب بازار و بخش خصوصی نیستیم. فعالیت ما مردمی و برای کمک به آنها در این رابطه انجام می‌گیرد و در قبل داروخانه نمی‌خواهیم انتفاعی ببریم.

وی افزود: اگر نمایندگان و مردم از ما بخواهند که داروخانه‌های هلال احمر نباشد فعالیت نمی‌کنیم در رابطه با این موضوع خیلی از مواقع سوبسید هم می‌دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در رابطه با اقتصاد مقاومتی و فعالیت این جمعیت اظهار داشت: جمعیت ما در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی گام برداشته و رئیس جمعیت نیز پیرو منویات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.

وی گفت: نخستین سیاست‌های ما در رابطه با اقتصاد مقاومتی این بوده که همگام با سایر وزارتخانه‌ها در حوزه اقتصاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. بر این اصل تکیه بر تولید داخل مورد توجه ما قرار دارد و از اولین گام‌های ما در این زمینه در حوزه شرکت صنایع نساجی بوده است.

احمدی در پایان در رابطه با اینکه شهدای امدادگر مورد توجه جمعیت هلال احمر قرار دارند، گفت: به صورت جدی به دنبال این مسئله هستیم که این امدادگران در زمره شهدا قرار گیرند ولی به طور کلی ما مرجع تصمیم‌گیری نیستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 13950213000607، www.farsnews.com .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین