پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تجهیزات امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان اختصاص یافت.

شعارسال: سید امیرمحسن ضیایی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال سیستان وبلوچستان در زاهدان اظهار داشت: همچنین یک میلیارد ریال دیگر به صورت نقدی به جمعیت هلال احمر این استان کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان با توجه به آسیب پذیری از حوادث طبیعی در اولویت اعتبارات و تامین نیروی انسانی سازمان جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان از مشکلات زیست محیطی مختلف نظیر ریزگردها رنج می برند این نهاد همواره سعی کرده از تمام ظرفیت های خود برای کمک به مردم این منطقه بهره گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی سینما هلال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت این اقدام فرهنگی، جمعیت هلال احمر برای تکمیل این مجموعه کمک های لازم را ارائه خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان پارسال و امسال در بالاترین رده تخصیص اعتبار قرار گرفته است.

ضیائی اظهار داشت: همچنین سیستان و بلوچستان از نظر تامین نیروی انسانی مورد نیاز جمعیت هلال احمر در اولویت قرار دارد به گونه ای که از میان 600 نفر استخدامی در سراسر کشور 42 نفر سهم این استان بود.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی جمعیت هلال احمر کشور گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بخشی از اقدامات این جمعیت است.

وی برگزاری اردوها و جشنواره های مختلف فرهنگی را از جمله اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ریشه فعالیت های هلال احمر فرهنگی و اجتماعی است هر چه این بخش ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد ارتقای فرهنگی و سرمایه گذاری در بخش اجتماعی اتفاق می افتد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر کشور هم اینک دارای 700 هزار نفر عضو است.

نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال سیستان و بلوچستان امروز/ یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور رئیس سازمان هلال احمر کشور، مهندس هاشمی استاندار و شماری از مسئولان استانی در زاهدان به بهره برداری رسید.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان این مجتمع با 560 صندلی و زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه ساخته شده است.

رسول راشکی افزود: برای راه اندازی این طرح بزرگ فرهنگی در سیستان و بلوچستان 57 میلیارد و 432 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این مجتمع دارای مدرن ترین و بروز ترین سامانه های سینمایی، همایشی، کنسرت و تئاتر است.

تا پیش از این مردم سیستان و بلوچستان فاقد سینمای استاندارد بودند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به علاقه مندی مردم به پیگیری فیلم های روز از چند سال قبل، سرسرای اشراق مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان زاهدان را به اکران فیلم اختصاص داده است.

زاهدان با 672 هزار و 589 نفر جمعیت و دارا بودن سه بخش کورین، نصرت آباد و مرکزی در حدود هزار و 600 کیلومتری تهران و نزدیکی کشور پاکستان واقع شده ‌است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 شهریور 96، کدمطلب: 82645304:www. irna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین