پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به کسری بودجه این سازمان بیان کرد: در سال 94 کل بودجه هلال احمر 700 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت. همچنین در لایحه بودجه سال 96، 43 درصد از حق‌الثبت را که دولت به خزانه هلال احمر می‌ریخت حذف شد.
شعارسال: حجت الاسلام عبدالحسین معزی در نخستین نشست خبری خود ضمن تبریک میلاد فرخنده امام یازدهم و همچنین تسلیت به بازماندگان جان‌باخته‌های زلزله خنج گفت: مقام معظم رهبری مسئولیتی را بر عهده نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گذاشته است تا ناظر بر عملکرد آن باشد که مطابق اهداف قدم بردارد‌.

او در تشریح فعالیت‌ها و اهداف این سازمان گفت: سازمان هلال احمر جمعیتی مردمی است براساس ساز و کارهای خاصی از طریق انتخابات تشکیل می دهند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قوانین و آیین نامه ها از طریق شورا عالی تصویب می‌شود، گفت:‌ این شورا ۱۶ عضو دارد که ۷ نفر به وسیله جمعیت و ۴ نفر از طرف رئیس جمهور تعیین می‌شود.

او با اشاره به تعیین یک نفر نماینده ولی فقیه از سوی مقام معظم رهبری برای نظارت بر عملکرد بیان کرد: برنامه های سازمان سالی یک بار در مجمع عمومی تصویب می شود که نماینده ولی فقیه یکی از ارکان های اصلی این جمعیت به شمار می‌آید.

معزی در پاسخ به این سوال که آیا هلال احمر کارهایی انتفاعی نیز انجام می‌دهد، هم گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان خیریه و عام المنفعه است‌ و اگر کارهایی تجاری و اقتصادی نیز انجام بگیرد به خاطر منافع این جمعیت است.

او نخستین هدف این جمعیت را آرامش بخشی به رنج های مردم عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف این جمعیت کاهش درد و رنج بشری و تکریم شخصیت انسان‌ها است. ما تلاش می کنیم تا صلح و دوستی برقرار شود. هلال احمر باید سعی کند تا با صلیب‌سرخ و سایر سازمان‌های هلال‌احمر در سراسر جهان پیوند و ارتباط ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه گفتک هلال احمر برای صلح پایدار و دوستی ایجاد شده است، ارتقاء سلامت‌ در زندگی چهارمین هدف این جمعیت است. این سازمان فارغ بر ارائه دارو، درمان پزشکی و توانبخشی سعی بر این دارد تا به اشکال مختلف زندگی سالم را ترویج کند.

او گفت: از عمر جمعیت هلال احمر در ایران ۹۳ سال می‌گذرد. این جمعیت در سال ۱۳۰۱ در ایران با نام جمعیت شیر و خورشید تاسیس شد که بعد از انقلاب اسلامی به جمعیت هلال احمر تغییر نام داد.

معزی با بیان اینکه تمام اهداف این جمعیت مطابق تعالیم اسلامی است، گفت: اسلام همیشه بر کاهش رنج بشری از طریق کمک رسانی تاکید داشته و همچنین لزوم احترام به انسان‌ها را یادآور شده است. فارغ بر آن فرهنگ ایرانی همواره در این زمینه پیش قدم بوده و به این اهداف کمک کرده است.

او با اشاره به کمبود بودجه هلال احمر بیان کرد: در سال 94 کل بودجه هلال احمر 700 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت. 400 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفته شده بود که جمعیت هلال احمر 150 میلیارد تومان آن را دریافت کرد. بودجه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت نیز 12 میلیارد تومان بود که تنها 23 درصد از آن اختصاص یافت. همچنین در لایحه بودجه سال 96، 43 درصد از حق‌الثبت را که دولت به خزانه هلال احمر می‌ریخت حذف شد که این باعث می شود این جمعیت با مشکل بودجه روبرو باشد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر درباره راهکارهای حل مشکل بودجه این سازمان گفت: دولت اگر اعتبارات لازم را داشته باشد به هلال احمر کمک می‌کند. در حال حاضر اعتبارات کافی ندارد بنابراین کمک آن به جمعیت هلال احمر کاهش یافته است بنابراین لازم است به منظور کاهش مشکل بودجه جمعیت هلال احمر، کمک‌های مردمی را بیشتر جذب کنیم. در حال حاضر بودجه صلیب سرخ در کشورهای مختلف از محل عضویت اعضا تامین می‌شود. بنابراین جذب کمک‌های مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر آن لازم است بتوانیم کمک‌های خیرین را جهت دهی کنیم.

او با اشاره به نظام نامه فعالیت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر وظایفی مانند نظارت بر فعالیت‌های این جمعیت، تلاش در جهت ارتقای معنویت و دعوت مردم به کار خیر و اقدامات مربوط به کار فرهنگی دینی در این جمعیت را بر عهده دارد. بنابراین نظام نامه‌ای را تدوین کردیم تا روش کار با توجه به اهداف در نظر گرفته شده مشخص شود. این نظام نامه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال، تصویب و به ما ابلاغ شد.

معزی درباره چگونگی نظارت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر تخصیص کمک‌های خارجی به آسیب دیدگان گفت: یکی از وظایف ما نظارت بر چگونگی رساندن کمک‌های داخلی و خارجی به مردم آسیب دیده است و تا کنون چنین نظارتی را انجام داده ایم. به عنوان نمونه در زلزله ورزقان کشور ژاپن به منظور ساخت مدرسه در این منطقه به ما کمک کرد و ما مدرسه‌ای را با آن ساختیم. بخشی از این پول اضافه آمد و ما از آن برای ساخت مدرسه‌ای دیگر استفاده کردیم.

او با اشاره به اقدامات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در زمینه آموزش‌های مستقیم اقداماتی را انجام نداده‌ایم اما آموزش‌های غیر مستقیم را آغاز کرده‌ایم که در این جهت تاکنون 16 شماره از مجله مهر و ماه منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به وعده برگزاری کنفرانس علمی و اخلاق بین المللی گفت: علاوه بر این کنفرانس قصد داشتیم کنفرانس فرهنگ نماز را برگزار کنیم اما دچار مشکل کمبود بودجه شدیم اما تلاش می‌کنیم در سال جاری این کنفرانس برپا شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فیش‌های حقوقی نجومی در جمعیت هلال احمر وجود دارد گفت: چنین فیش‌هایی در جمعیت هلال احمر وجود ندارد؛ حتی دستمزدها رو به پایین است.

معزی درباره کمک به مسلمانان میانمار گفت: در گذشته کمک‌هایی به این افراد شده بودیم ولی محدود بود. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم به آنان کمک کنیم.

او با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: در سال گذشته از 10 استان بازدید کرده‌ام و در سال جاری نیز به شش استان سفر کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به شهدای جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر بیش از 450 شهید تقدیم کشور کرده است. از برنامه‌های ما دیدار با خانواده‌های شهیدان است. علاوه بر آن در جهت رسیدگی بیشتر به جانبازان تلاش کرده‌ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کدخبر: 620663، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین