پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هم اکنون بیش از شش هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در جزیره در حال ساخت است و با کلنگ زنی اتوبان ساحل جنوبی این مبلغ به بیش از 12 هزارمیلیارد ریال می رسد.

شعار سال: به نقل از ایسنا، حمیدرضا مومنی در نشست هم اندیشی با دهیاران روستاهای جزیره قشم گفت: با وجود اینکه در منابع مالی با محدودیت های فراوانی روبرو هستیم و این موضوع از سرعت پیشرفت عملیات ساخت پروژه های کاسته، قصد نداریم با فروش زمین منابع خود را تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور در جزیره، اضافه کرد: جزیره قشم تاکنون نتوانسته از نعمات بی نظیر خود را حوزه شیلات، گردشگری و صنعت دریایی استفاده کند و برنامه های فراوانی برای رونق اقتصاد دریامحور در جزیره داریم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور پرورش 200 هزارتن ماهی در قفس پیش بینی شده که 84 هزار تن از این مقدار سهم جزیره قشم است و ما تاکنون قرار داد 22 هزار تن ماهی پرورشی در قفس و توافقنامه برای دستیابی به قرارداد نهایی50 هزارتن دیگر را امضا کرده ایم.

به گفته مومنی هم اکنون 17 قفس پرورش ماهی در دریا وجود دارد و تا دو ماه آینده با همکاری یک تیم سوئدی قفس های 50 تنی هم در دریا قرار می گیرد.

تحول شرق و غرب جزیره با پرورش ماهی

وی گفت: اگر میزان پرورش ماهی پیش بینی شده در برنامه ششم محقق شود اقتصاد شرق و غرب جزیره متحول خواهد شد.

مومنی با تاکید بر منحصربه فرد بودن مزرعه پرورش میگو باسعیدو، افزود: هم اکنون در روستای باسعیدو از هر هکتار زمین هفت تن میگو برداشت می شود در حالیکه این میزان در بهترین حالت در نقاط دیگر کشور سه ونیم تن است.

وی ادامه داد: در آینده با اجرای طرح تولید متراکم از هرهکتار 12 تن میگو برداشت می شود.

ورود سالانه میلیون ها مسافر به جزیره نشان از موقعیت استثنایی قشم برای توسعه گردشگری است

رییس هیت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان ورود بیش از 642 هزار مسافر در تعطیلات نوروز به جزیره، اضافه کرد: ورود سالانه میلیون ها مسافر به جزیره نشان از موقعیت استثنایی قشم برای توسعه گردشگری است.

مومنی به رشد 54 درصد سفر هوایی به جزیره قشم هم اشاره کرد و افزود: در تعطیلات نوروز قشم مقام نخست رشد سفرهای هوایی در کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد پروازهای جزیره امسال رشد چشمگیر داشت و رکورد 36 سورتی پرواز در یک روز هم به ثبت رسید، بیش از 80 درصد پروازهای با هوایمای ایرباس انجام شد.

ایرلاین اختصاصی برای قشم می خریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد از برنامه های آتی این سازمان برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم هم سخن گفت و تصریح کرد: در حال رایزنی برای خرید چهار فروند هواپیمای اختصاصی قشم هستیم تا شرایط سفر ارزان قیمت و افزایش گردشگر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مذاکره برای راه اندازی تورهای ارزان قیمت و سفر با هواپیما و قطار هم در حال انجام است.

مومنی احداث هتل ها، کمپ پارک ها و کاشانه های مهمان را از دیگر اقدامات منطقه آزاد برای توسعه گردشگری دانست و تاکید کرد: توسعه گردشگری در جزیره قشم تنها با ارتقای توانمندی های جامعه محلی محقق می شود.

وی بیان کرد: کاشانه های مهمان در افزایش توانمندی جامعه محلی و تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش مهمی دارند به طوری که هم اکنون تنها در یکی از این کاشانه ها 150 تن مشغول به کار هستند.

هر شرکت و کارگاه، باید 40 درصد نیروی کار خود را از جزیره تامین کند

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای کشور برای آموزش و افزایش مهارت 20 هزارتن از جوانان جزیره، اضافه کرد: اهمیت این تفاهم نامه از آنجایی است، که هرشرکت و کارگاه های تولیدی که در جزیره برپا می شود مکلف شده حداقل 40 درصد نیروی انسانی خود را از جوانان بومی جزیره تامین کند.

به گفته مومنی آینده جزیره در حوزه نفت و انرژی هم بسیار روشن است و علاوه بر توسعه دو پالایشگاه و صنایع بانکرینگ صلخ قرار است چهار پتروشیمی در جزیره احداث شود و ساخت و راه اندازی این صنایع نیازمند نیروی متخصص و ماهر است و آموزش فنی و حرفه ای جوانان قشمی نیاز به نیرو متخصص را برطرف می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست به پرسش و پیشنهادهای دهیاران هم گوش سپرد و با تاکید بر لزوم استمرار اینگونه جلسات ابراز امیدواری کرد این هم اندیشی های بتواند به ارتقای شرایط جزیره کمک کند و مردم و جزیره قشم را به جایگاه واقعی خود برساند.

نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و فرماندار قشم با دهیاران روستاهای جزیره با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و معاونان و بخشداران شهرستان با هدف برنامه ریزی برای توسعه و عمران روستاها، در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جنوب ایران، تاریخ انتشار: 25 فروردین 1396، کد مطلب: 30996، www.jonoubiran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
به زودی جزیره نیروی کار ازار نخواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین