پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به اولویت دار بودن فرودگاه برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اقدام های لازم برای تامین اعتبار حصارکشی شهرک فرودگاهی و فاینانس مورد نیاز انجام شده است.

شعار سال: جعفر احمدی با اعلام این خبر افزود: در گام نخست با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی که در بودجه امسال سازمان منطقه آزاد ارس درنظر گرفته شده است پروژه محصور نمودن محدوده شهرک فرودگاهی انجام شده و همزمان عملیات احداث فرودگاه با اعتبار هزار میلیارد ریال انجام می شود.

او گفت: پروژه احداث فرودگاه ارس طی سه سال گذشته در دستور کار بوده اما بعد از عدم موافقت کمیته دائمی اداره امورفضایی کشور در اواخر سال۹۳ و پس ازپیگیری های لازم در فروردین ماه سال قبل، موضوع اخذ مجوز فرودگاه ارس با پیگیری های مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یک قدم به آغاز عملیات احداث نزدیک شده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در تیر ماه سال قبل گزارش مطالعات امکان سنجی فرودگاه به دبیر سورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ارسال شد و در ادامه طرح فرودگاه ارس درکمیته دائمی سازمان هواپیمایی کشور پی‌گیری شد.

احمدی به برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ارس با دستگاه ها و مدیران مرتبط اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری های مکرر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مرداد ماه سال گذشته نامه ای از توسط دبیر سورای عالی مناطق آزاد خطاب به معاون اول ریاست جمهوری و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور نگاشته و طرح موضوع فرودگاه ارس درکمیته دائمی سازمان هواپیمایی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در پی مکاتبه های مکرر درخواست طرح موضوع فرودگاه ارس با پاسخ مثبت دکتر جهانگیری همراه شد و مطالعات امکان سنجی فرودگاه ارس به سازمان هواپیمایی کشور ارسال شد.
احمدی اظهار داشت: در نتیجه جلسه برگزارشده توسط سازمان هواپیمایی کشور، مقررشد مطالعات پس از بروز شدن دوباره به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع شود و پس از ارسال مطالعات بروز شده در دیماه سال قبل، موضوع هایی برای تکمیل فرایند به ارس مطرح شد که درحال حاضر سازمان و مشاور مربوطه در حال تکمیل موارد درخواستی هستند.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص تملک اراضی فرودگاه اشاره کرده و گفت: در کنار موضوع های مطرح شده، طرح ارزیابی زیست محیطی فرودگاه در حال بروزرسانی بوده و در بودجه امسال اعتبار لازم برای فنس کشی و برخی اقدام های دیگر تامین شده است که امیدواریم بزودی شاهد آغاز عملیات احداث فرودگاه ارس باشیم.
وی گفت : در دوره سه سال گذشته تلاش های مستمر و موثری در پیشبرد مراحل تکمیل پروژه احداث فرودگاه ارس انجام شده که قابل مقایسه با دوره های قبل نمی باشد.
گفتنی است از ابتدا تاکنون ۱۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث و راه اندازی فرودگاه ارس اختصاص یافته و شده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با ۴۱۱ هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و ۷۰۰ هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با ۲۵ هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیار آذربایجان، تاریخ 28 فروردین 96، کد مطلب: 31567: www.diyareazarbaijan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
اعتبار تامین شد، کی راه می افتد
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
اعتبار تا مین شد تا یکم تو جیب افراد سود جو بره دیگه چیزی نمیمونه به پایان پروزه نمیرسه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین