پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مذاکره با آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه در تبریز گفت: با احداث فرودگاه و خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه، روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد.

شعار سال: محسن نریمان در این جلسه با اشاره به برنامه‌های جدی ارس برای افزایش روابط با کشورهای دوست و همسایه گفت: اقدامات لازم همچون تقویت و احداث راه‌های زمینی و هوایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ترکیه درحال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های زیربنایی منطقه آزاد ارس در حوزه ترانزیت گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و مناطق آزاد ارس و ماکو، مطالعات خط آهن جلفا - چشمه ثریا - ترکیه در حال اجرا است.

نریمان با اشاره به ظرفیت‌های ارس در زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک خاطرنشان کرد: مزیت‌های قانونی و مشوق‌های ارائه شده در منطقه آزاد ارس موجب فعالیت سرمایه‌گذارانی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در ایران شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه طرح توجیهی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارس برای ارائه به فعالان اقتصادی ترکیه آماده شده است، اظهار کرد: با آغوش باز آماده تعریف فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و بررسی در کارگروه‌های مشترک اقتصادی هستیم. رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: وضعیت صنعتی، تجاری و موقعیت استراتژیک جغرافیایی ارس به اهداف کوداکا نزدیک است و می‌توانیم همکاری‌های مشترک تجاری و صنعتی را در برنامه کاری دو سازمان قرار دهیم.

نریمان تاکید کرد: جاذبه‌های گردشگری ارس زمینه خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران صنعت توریسم ایجاد کرده است.

وی در این نشست با اشاره به اهداف مشترک ایران و ترکیه در حوزه اقتصاد گفت: هر دو کشور ترکیه و ایران سیبل حملات آمریکا در موضوع تحریم‌ها شده‌اند و برای مقابله با این تحریم‌ها باید همکاری بیشتری باهم داشته باشیم.

مسوول هیات آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه (کوداکا) نیز هدف از سفر را استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی دو کشور دانست و آمادگی این هیات را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معدن، بهداشت و درمان اعلام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، شماره: 3441376


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
امیدوارم این همکاری به نفع مردم باشه ومشکلاتی که الان به وجود اومده کمتر بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین