پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۰۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
عرب باغی ایجاد منطقه آزاد مغری ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یقین داریم که ایجاد و توسعه منطقه آزاد مغری با توجه به حمایت ها و همکاری دو طرف، باعث شکوفایی مناطق آزاد هر دو کشور خواهد شد.

شعارسال: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با استاندار سیونیک ارمنستان از تفاهم صورت گرفته برای ایجاد دفتر مشترک همکاری در این استان خبرداد.


محسن خادم عرب باغی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای گذشته با مسئولان ارمنستان در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مغری، افزود: باتوجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش همکاری با کشورهای همسایه و به خصوص جمهوری ارمنستان، درصدد توسعه همکاری ها با این کشور هستیم.

وی گفت: تجربه های موفق ایران در زمینه ایجاد و توسعه مناطق آزاد، می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر با ارمنستان برای ایجاد منطقه آزاد در مرز کشورمان باشد.

عرب باغی ایجاد منطقه آزاد مغری ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یقین داریم که ایجاد و توسعه منطقه آزاد مغری با توجه به حمایت ها و همکاری دو طرف، باعث شکوفایی مناطق آزاد هر دو کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عضویت ارمنستان در اتحادیه اروپا می تواند باعث افزایش صادرات از مناطق آزاد ارس و مغری شود و همکاری دو طرف در صنعت و تجارت نیز بدون شک زمینه ساز رشد و توسعه ایران و ارمنستان خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آثار تاریخی ثبت جهانی شده در این منطقه، گفت: کلیساهای این منطقه از ظرفیت های جذب گردشگران خارجی به ارس است.

وی با اشاره به علاقمندی استاندار سیونیک به ایجاد مرکز گردشگری حلال در این استان، گفت: ایجاد این مرکز حجم همکاری های ما را گسترش می دهد.

عرب باغی همچنین با بیان اینکه زمینه گسترش همکاری با ارمنستان در حوزه های دانشگاهی و آموزشی نیز وجود دارد، گفت: دانشگاه های بین المللی مستقر در منطقه آزاد ارس این امکان را برای همکاری فراهم کرده اند.

وی افزایش همکاری اتاق های بازرگانی ایران و ارمنستان را ضروری دانست و گفت: منطقه آزاد ارس آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

هیئت ایرانی منطقه آزاد ارس هفته گذشته از منطقه آزاد مغری بازدید کرده و جلسه مشترکی با استاندار سیونیک ارمنستان و مسئولان منطقه آزاد مغری برگزار کردند.

ایجاد منطقه آزاد مغری از سال گذشته در دستور کشور کشور ارمنستان قرار گرفته و در این زمینه با منطقه آزاد ارس هم تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان در حاشیه شمالی رودخانه ارس در مرز کشورمان واقع شده است.

منطقه آزاد ارس نیز با ببیش از 50 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه جنوبی ارس واقع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پول نیوز، تاریخ انتشار 14آبان 96، کد مطلب 249738 : ، www.poolnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین