پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان از احتمال ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز ارمنستان و ایران خبر داد
شعار سال: سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان پس از جلسه دولت از احتمال ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز ارمنستان و ایران در مدت یک یا دو ماه، خبر داد.

وی گفت: دولت ارمنستان طرح مذکور را در آینده نزدیک تأیید خواهد کرد. بنا به پیش بینی این وزارت خانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ شرکت در مدت ۱۰ سال آینده در این منطقه فعالیت و به میزان ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهند کرد.

انتظار می رود در نتیجه فعالیت شرکت های مزبور، تعداد صادرات ارمنستان به ویژه به سوی ایران، خاورمیانه و آسیای میانه به میزان ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یابد.

علاوه بر این انتظار می رود تعداد ۲۵۰۰ محل کار جدید ایجاد شود. منطقه آزاد تجارت، با مساحت ۳۵ هکتار و با امکان گسترش ۱۰ هکتار دیگر در مجاورت مرز ایران قرار خواهد گرفت. در زمین مرزی ایران منطقه آزاد تجارت ارس واقع شده است که با منطقه آزاد تجاری جدید نزدیک ترین همکاری را آغاز خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری کاسپین، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 211745، www.caspress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین