پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، تولید خودرو، صنایع سنگین، تولید پتوهای نسوز، ایجاد نیروگاه ۴۷۰ مگاواتی و حوزه داروسازی را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام کرد و گفت: تا سال آینده این منطقه به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود. صفر شاسفند با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه در سال ۹۸ افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال جدید به سمت دامداری به خصوص پرورش شترمرغ، بوقلمون و دیگر فرآورده‌های گوشتی میل پیدا کرده است.

شعار سال: صفر شاسفند با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه در سال ۹۸ افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال جدید به سمت دامداری به خصوص پرورش شترمرغ، بوقلمون و دیگر فرآورده‌های گوشتی میل پیدا کرده است.

وی گفت: در حوزه صنعت در منطقه آزاد ارس شاهد سرمایه‌گذاری در مواردی همچون تولید خودرو، صنایع سنگین، تولید پتوهای نسوز، ایجاد نیروگاه ۴۷۰ مگاواتی و حوزه داروسازی هستیم که یک پراکندگی را در حوزه صنعت به وجود آورده است به‌طوری که سمت و سوی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است، اما در بخش کشاورزی کشت گلخانه‌ای روزبه روز در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده ارس قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور شود. وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ میزان کشت گلخانه‌ای در این منطقه ۵۰ هکتار بود، افزود: این میزان در سال ۹۷ به ۷۳ هکتار رسید و قرار است امسال به ۹۰ هکتار برسد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، حوزه دامپروری را یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری سال جدید دانست و گفت: امسال در تولید فرآورده‌های گوشتی سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشتیم به‌طوری که در این حوزه چند مجوز برای تولید گوشت گوسفند، یک مجوز برای تولید گوشت شتر مرغ و یک مجوز نیز برای تولید بوقلمون صادر کردیم که این نشان از افزایش تمایل سرمایه‌گذاران در این حوزه دارد. شاسفند بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس را مختص به حوزه کشاورزی دانست و افزود: کشاورزی در منطقه خداآفرین بیشترین توسعه را به همراه داشته است. وی گفت: اکنون شرکتی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است که با برنامه‌ریزی در ۵ هزار هکتار از خاک ارس قرار است در زمینه کشت صنعت کار کند و به این منظور این شرکت حتی با هلندی‌ها نیز وارد مذاکره شده تا از تکنولوژی آنها برای توسعه فعالیت خود بهره ببرد. وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های نسبی ارس داشتن آب و هوای مناسب برای توسعه کشت گلخانه‌ای است، اعلام کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای از این منطقه افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و سال گذشته به ۱۵ هزار تن رسید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ممنوعیت‌های اعمال شده در زمینه واردات کالا به مناطق آزاد را آسیب‌زننده به این مناطق دانست و در عین حال تاکید کرد: این مساله باعث تولید برخی کالاها در مناطق آزاد نیز شده است. وی افزود: از زمانی که واردات برخی کالاها ممنوع شد فروشگاه‌های تجاری یا در حال تعطیل‌شدن هستند یا رفته‌رفته بازارشان کساد شده است به‌طوری که سرمایه‌گذاران نیز دیگر اقدام به خریدوفروش در این حوزه نمی‌کنند و به جای آن رو به بخش صنعت و کشاورزی آورده‌اند. شاسفند گفت: ممنوع شدن واردات کالاها در کنار آسیب‌های زیادی که به اقتصاد منطقه وارد کرده باعث شده تا فعالان اقتصادی به دنبال آوردن تکنولوژی و راه انداختن فعالیت‌های تولیدی بروند، برای مثال بعد از ممنوع شدن واردات برند دنیلی که قبلا به یک شرکت ایتالیایی اختصاص داشت، با آمدن تکنولوژی و مواد اولیه آن به داخل، این برند در داخل تولید و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس یکی دیگر از استعدادهای ارس را جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین استعدادهای ارس در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری است، زیرا که ارس میزبان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در ۱۵ روز بهار بود و جاذبه‌های گردشگری این منطقه از جنگل‌های ارسباران گرفته تا کلیساهای مختلف با آب و هوای مناسب همواره مقصد مناسبی برای گردشگران بوده است که در این زمینه نیز سرمایه‌گذاران ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و تعداد زیادی هتل آپارتمان را در دستور کار قرار داده و زیرساخت لازم را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده‌اند. منطقه آزاد تجاری ارس در نقطه مرزی استراتژیک ایران در مرز جمهوری‌های ارمنستان، آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 15 مرداد 98، کد خبر: 3556635، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
از زمانی که واردات برخی کالاها ممنوع شد فروشگاه‌های تجاری یا در حال تعطیل‌شدن هستند یا رفته‌رفته بازارشان کساد شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین