پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رشد 165 درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف خبر داد و اظهار امیدواری کرد که صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی تا پایان سال به 2.2 میلیارد دلار برسد.

شعار سالحسین نجاتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رفع محدودیت سازمان توسعه نباتات در صادرات خشکبار، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و افزایش بازارهای صادراتی از دلایل اصلی افزایش صادرات از منطقه آزاد ارس است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان تا 9 ماهه نخست امسال حدود 1.5 میلیارد دلار بود که در مقایسه با صادرات 1.3 میلیارد دلاری سال گذشته، 9.3 درصد از لحاظ ریالی و 17.8 درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رقم صادرات استان باید تا پایان سال به 2.2 میلیون دلار برسد، افزود: 45 درصد کالاهای صادراتی آذربایجان‌شرقی صنعتی است و 11.6 درصد محصولات پتروشیمی، 11.5 درصد کشاورزی، 9.3 درصد محصولات منطقه آزاد ارس، 7.1 درصد فرش و صنایع دستی، 7 درصد فلزات و سایر محصولات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صنایع صادرات خود را از گمرکات استان انجام می‌دهند که امسال میزان صادرات دلاری از استان 21 درصد افزایش یافته است.

وی عمده بازارهای صادراتی استان را به ترتیب عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان عنوان کرد.

نجاتی افزود: محصولات آذربایجان شرقی به 101 کشور دنیا صادر می‌شود که عراق و ترکیه رقم عمده آن را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، افزود: مصداق‌های موانع تولید را در 30 مورد استخراج کرده‌ایم که اگر 4 مشکل اساسیِ «حذف جرایم بانکی، بیمه و مالیات»، «نوسازی ماشین آلات و تکنولوژی صنایع»، «قطع آب و برق و انشعابات در مواقع بدهی» و «تقویت مدیریت صنعتی» را رفع کنیم، بیش از 60 درصد مشکلات تولید حل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه 37 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرا شده و بقیه هنوز عملیاتی نشده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی، با تصمیمات این کارگروه باید 17 هزار و 600 شغل افزایش یا تثبیت شود که تاکنون 37 درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

نجاتی ادامه داد: 8 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شده است که در آذربایجان‌شرقی 612 واحد با 368 میلیارد تومان از نظر تعداد ثبت نام رتبه نخست را دارد ولی در پرداخت رتبه 6 هستیم که 11.3 درصد درخواست‌ها پرداخت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 18دی 96، کدمطلب:13961018001099، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
آذربایجان تو زمینه کارافرینی هم تو کشور اوله! این همه خیر وبرکت داره این استان برای ایران..ترو خدا قدرشو بیشتر بدونید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین