پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از عدم پرداخت بخشی از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به حوزه تولید و صنعت، خطاب به رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت گفت: " آقای رحمانی وقتی می گوییم قانون ارزش افزوده، کمرمان را خم کرده می گویید قانون است و باید اجرا شود ولی همین قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت سهم تولید را که خودتان در مجلس قبل، تصویب کردید به ما نمی دهید. اگر قانون ، قانون است باید اجرا شود."

شعار سال: منطقه آذربایجان شرقی، عبدالوهاب سهل آبادی در بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان و تلاش های دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی برای کاهش مشکلات حوزه تولید و صنعت استان ابراز کرد: در سایه تلاش های انجام شده در این استان، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در آذربایجان به چرخه تولید بازگشته اند.

وی افزود: تمامی استانداران دولت تدبیر و امید در این خصوص عملکرد بسیار خوبی دارند و برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند ولی اقدامات و فعالیت های انجام شده در این استان، بهتر و متمایزتر از استان های دیگر است.

وی با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد از رده بندی136 کشور جهان در حوزه تولید و صنعت افزود: متاسفانه رتبه جمهوری اسلامی در این رتبه بندی، رتبه 134 جهانی است.

وی با اشاره به نقش مهم تولید با کیفیت و رقابت پذیر در تحقق اقتصاد پایدار و مستقل ادامه داد: تولید امروز جمهوری اسلامی توان رقابت با کشورهای دیگر را ندارد و مشکلاتی همچون افزایش روز به روز جرایم ناشی از عدم

بازپرداخت تسهیلات بانکی، تولید کنندگان و صنعتگران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

رییس اتاق صنعت، معدن و تجارت ایران از مسئولان کشور خواست که بهره های بانکی تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی را در قالب یک عفو عمومی ببخشند وگرنه مشکلات این حوزه حل نشده و با وضع موجود نیز حل نخواهد شد.

سهل آبادی همچنین از وضعیت بسیار بد ناوگان ترانزیت و حمل و نقل در حوزه تولید و صنعت افزود: با ناوگان کهنه و خرده مالکی نمی توانیم کاری انجام دهیم. در دنیا بحث حمل و نقل ریلی در حوزه تولید و صنعت مطرح است ولی هنوز ما نتوانسته ایم مشکلات حمل و نقل و نوسازی صنایع خود را حل کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-2684-5: www.tabriz.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین