پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه صنعتگران باید به فکر صادرات باشند، گفت: توجه به صادرات در وضعیت فعلی کشور ضروری است.

شعارسال: مجید خدابخش شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی به فروش محصولات پس از تولید تاکید و گفت: نتیجه عدم نگاه تخصصی به تولید و اقتصاد مشکلات فعلی صنعت خواهد بود.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه فروش و بازاریابی تخصص مهمی در دنیا محسوب می شود، اظهار کرد: متخصصان با ورود به این حوزه باید توان فروش محصولات خود به ویژه در بازارهای جهانی را افزایش دهند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: ادامه حیات صنعت تنها با صادرات ممکن است و صنعتگران باید به فکر صادرات باشند.

ارتقاء پنج برابری عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی

دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی همچنین در ادارمه این جلسه با اعلام این خبر افزود: عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل افزایش پنج برابری دارد.

سخاوت خیرخواه با اشاره به موانع و مشکلات تولید از نگاه تولید کنندگان و کارشناسان صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی، افزود: بنگاه‌های اقتصادی درخواست تسهیلات بانکی زیر ۱۸ درصد را دارند و به نظرشان تسهیلات بانکی بالای ۱۰ درصد به نفع تولید نبوده و مشکلات آنها را مرتفع نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم توجه به اهلیت صنعتی در واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی استان از محل اصل ۴۴ قانون اساسی و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها موجب آسیب جدی صنایع بزرگ استان شده است، افزود: طی سنوات گذشته بیشترین وقت مدیریت استان صرف حل و فصل مشکلات جاری شرکت‌های مزبور شده است.

خیرخواه همچنین در ادامه به دپوی تولیدات کارخانجات در انبار به جهت وضعیت اقتصادی کم‌رونق و عدم فروش پررونق محصولات تولیدی در بازار و حضور کالای خارجی به صورت قاچاق در کشور و کم‌رنگ شدن استفاده از کالاهای داخلی در کشور اشاره کرد.

وی نتایج مورد انتظار این طرح‌ها را افزایش صادرات غیرنفتی کشور، تامین مواد اولیه برای زنجیره پایین دستی هریک از طرح‌ها، ارتقاء نسبی درون‌زایی و فراهم‌سازی برون‌گرایی بیشتر، کاهش نیاز به واردات محصولات تولیدی، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش و فراهم سازی امکان بهرهبرداری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاریها در صنایع پایین دستی عنوان کرد.

خیرخواه همچنین در ادامه از تکمیل و راه‌اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی در کشور، بهره‌برداری از حجم زیاد سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته به میزان حدود ۱۹۴ هزار میلیارد ریال و فراهم کردن زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر خبر داد و گفت: از این طرح‌های ملی صنعتی، پنج طرح در استان آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14آبان1396، کدخبر: 4134730 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین