پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به روند الکترونیکی کردن گمرکات استان، گفت: فرایند صادرات در استان از یک هفته به یک ساعت کاهش یافته است.

شعار سال: علی‌اصغر عباس‌زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن گمرک، در راستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: واردات کالا نیز از 26 روز به 1 روز و میانگین اعلام وصول کالاهای صادراتی از 45 روز به 4 روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت زیرساخت ‌های تجاری و فناوری اطلاعات و تسهیل ورود و خروج کالا از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای سامانه جامع امور گمرکی است.

عباس زاده اظهارکرد: تمامی فرآیندهای گمرکی صادرات و واردات از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود که موجب تسهیل و تسریع در انجام تشریفات است.

وی گفت: پنجره واحد تجاری و مدیریت هوشمند گمرکی در گمرکات کشور با فرآیند الکترونیکی در حال اجراست.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای ترخیص یک محموله تجاری 37 سازمان دخالت دارد، گفت: این سازمان‌ها با بسترهای مخابراتی به سامانه جامع متصل و تمامی مجوزها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود، که این امر موجب شده جعل مجوز به صفر رسید.

وی اظهارکرد: از طریق تبادل الکترونیکی داده‌ها، مدارک لازم در اختیار تمامی سازمان‌ها قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به ارائه مدارک به تک‌تک سازمان‌ها نیست.

عباس زاده یادآور شد: سامانه متمرکز وصول درآمدهای گمرکی نیز برای شفافیت و تسهیل در امور به ‌صورت الکترونیکی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی، ارتباط چهره به چهره کارشناسان با تجار به صفر رسیده و موجب کاهش فساد اداری شده است.

ناظرگمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به دسته بندی کالاهای صادراتی در مسیرهای سبز، زرد و قرمز، گفت: فقط کالاهای دارای ریسک بالا و رده قرمز را پلمپ کرده و به مرز ارسال می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:82833156، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
این الکترونیکی کردنش هم باعث تسریع کار میشه هم اینکه جلوی فساد رو اگر بخوان و همت کنن تا حدی میتونه بگیره
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
استان اذربایجان از لحاظ زیر ساخت ها وظرفیت برای صادرات یکی از استان های پیشرو هست که باید دیده بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین