پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 200 درصدی گردشگران خارجی و توسعه گردشگری حلال نسبت به مدت مشابه در سال 1395 در این منطقه خبر داد.
شعار سال: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 200 درصدی گردشگران خارجی و توسعه گردشگری حلال نسبت به مدت مشابه در سال 1395 در این منطقه خبر داد.

«محسن نریمان» با اعلام این خبر گفت: طبق ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تعداد سه هزار و 43 نفر گردشگر خارجی در سال گذشته وارد ارس شده اند، درحالی که آمار سال پیشین هزار و 13 نفر بوده است.

وی گفت: بر اساس این ارزیابی جذب هزار و 114 نفر گردشگر خارجی هدفی بود که برای گردشگری ارس تعیین شده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: جذب این میزان گردشگر خارجی در ارس فراتر از هدف تعیین شده برای سال 1396 می‌باشد.

وی اظهار کرد: طبق ارزیابی‌ها میزان رشد عملکرد ارس در جذب گردشگر خارجی نسبت به هدف تعیین شده برای کل سال 1396 برابر با 273 درصد است.

نریمان توسعه گردشگری حلال و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه را از برنامه‌های مهم ارس در سال 1397 برشمرد و گفت: پتانسیل‌های فراوان و بالقوه این منطقه در حوزه گردشگری امکان توسعه صنعت توریسم و رونق بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران واقع شده و علاوه‌بر ظرفیت‌های بالقوه در توسعه تجارت جهانی، به واسطه وجود ذخیره‌گاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت شده محیط زیست، جنگل‌های ارسباران، گونه‌های مختلف گیاهان دارویی، آثار تاریخی و ثبت جهانی و ملی و زیبایی‌های حاشیه رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین نیز قابلیت توسعه صنعت توریسم و افزایش تولید ناخالص داخلی حاصل از این بخش را دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397، کدخبر: 97030200812 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین